Wednesday, May 27, 2009

10,000!!!!

Agak terkejut juga baca artikel ini. 10,000 orang polis Itali akan ditempatkan untuk mengawal suasana perlawanan akhir UEFA Champions League antara Manchester United dan Barcelona. Seramai 50,000 penyokong akan ke stadium di Rome nanti. Masa final FA di Malaysia tempoh hari pun sama. Polis Malaysia juga hampir sebanyak itu. Tapi jumlahnya penyokong yang datang hampir 80,000 orang. Mungkin penyokong bola Malaysia kurang ganasnya,hehe..



bukit jalil

Yang paling ditakuti sebenarnya adalah penyokong dari England. Mereka memang benar-benar penyokong yang boleh sampai tahap giler-giler lah kalau pasukannya kalah. Sebab itu bila pasukan Red Warriors kalah tempoh hari, ada juga segelintir penyokong yang membabi buta buat rusuhan, hinggakan semua harapan untuk melihat pasukan ini melonjak ke hadapan, musnah sama sekali. Kalau nak dibandingkan Red Devils dan Red Warriors memang jauh sekali tahap permainan dan terkenalnya namun bila penyokong mana-mana pasukan yang membuat tahap merusuh sampai giler-giler, ramai penyokong yang lain akan kecewa sama sekali.



bukit jalil.2

Apa-apa pun, all the best kepada penyokong muslim untuk kedua-dua pasukan. Jam 2.45 pagi waktu Malaysia nanti, mereka akan berentap. Pada yang mahu berjaga, jangan pula lupa Subuhnya!!!



dua juara liga berentap!!!


p/s-dan saya kipas-susah-mati MU!!!

2 comments:

Anonymous said...

sy pon sokong MU!!!
walau klh sekalipon MU ttpi hati..
red devil n red warrior..2,2 pon sy sokong!!!

saffmukmin said...

to anonymous: yeah!!!!!