Saturday, May 30, 2009

Aku Terima Nikah Nya

Kali ini versi Al-Aarifin. Seorang teman dan juga sahabat dunia dan selamanya, insyaallah. Seorang sahabat yang hampir sama susur alur jalan pengajian akhirnya menerima aqad nikah sebentar tadi. Al ini seorang yang lebih dan begitu berani dalam menghadapi apa jua rintangan tapi tadi kena juga ulang dua kali masa aqad nikah tadi (maaf Al,hehe). Kalau aku sempat nanti aqad nikahnya, jangan lah banyak-banyak sangat ye,hehe..




aku terima nikahnya


Pada aku, Allah s.w.t sememangnya akan sentiasa ada hikmah di setiap apa yang berlaku. Cuma kadang-kadang kita terlupa melihatnya barangkali. Akh Al begitu juga Allah mengujinya. Namun aku lihat dia begitu hebat sekali menghadapinya. Insyaallah Al, pasti nanti di hujungnya kebahagiaan selamanya..




sahabat selamanya


Bila la kami?



Masa kami duduk dari sudut belakang Al ketika sedang menerima aqad nikah dari tok kadi, sempat berbual ngan Abu, bila la kita ye. Macam tak sabar pula,hehe??


" Sabar bro, insyaallah ada masa sampai, kalau tak kita tunggu di sana nanti," pesan Abu.




aku dengan abu


Senyum je la aku dengan jawapan itu.


Apa-apa pun, tahniah untuk ke sekian kalinya dari aku untuk pasangan bahagia ini. Barakallah laka wabaraka alaik wajama' bainakuma fi khair. Akh Al-Aarifin dan juga Ukhti Aini seorang junior kami, semoga kalian sentiasa dapat bersama pada jalanNya nanti.



pasangan bahagia: Al-Aarifin dan Aini


p/s-aku doakan generasi baru sehebat Umar Al-Aziz dan juga Salahuddin Al-Ayubi muncul nanti dari generasi sehebat kamu,insyaallah!!!!

5 comments:

Abe Chik said...

make tok lalu.. tapi kenye la jugok.. tido tok leno.. tapi banyok la jugok tidonyo.. mandi tok basoh.. tapi lamo la jugok dale jambe.. bakpo la wei.. acu ghoyak gak..

TulipKu said...

apabila Dr bertanya??

Rubiah Ismail said...

sabar itu indah...jodoh itu rahsianya Tuhan, maka, mintalah ia dgn sabar dan solat =)

saffmukmin said...

Abe Chik: itu maksudnya anta pun kena cepat2 buat walimah tu,hehe..juga menjawab soalan kpd TulipKu...

saffmukmin said...

Rubiah Ismail: syukran utk komennya dan juga selamat datang ke blog hamba:)..benar.itu semua rahsia allah.sabar dan solat..syukran2:)