Monday, May 18, 2009

Dijemput Semua Datang Ke Majlis Walimatul Urus Ku!!

Assalammualaikum w.b.t. Di kesempatan ini, aku ingin menjemput semua kawan dan rakan sejak dari sekolah rendah, menengah dan dari matrikulasi serta Universiti untuk hadir ke majlis Walimatul Urus ku yang akan diadakan nanti pada cuti persekolahan nanti. Aku rasa semua kad sudah dihantarkan ke beberapa alamat rumah yang sempat aku kutip dahulu. Dijemput semua datang dan jangan segan-segan tak mahu datang pula. Makanan disediakan untuk semua.


Tambahan lagi, pada yang belum dapat kad lagi atau yang mahu kad lebih boleh hubungi aku terus. Maaf lambat memberitahu tentang jemputan ini. Ini adalah pilihan keluarga dan aku juga menerimanya dengan seceria mungkin.


Jangan lupa datang ye!!!





Kahwin







.........................................................................................



Aduh, pening kepala aku. Masuk ni dah lima orang bagi kad jemputan kahwin kepada aku. Yang ni lagi hebat, bukan setakat kad je dah sampai, siap follow up ikut e-mel lagi. Memang canggih manggih la. Yang tak tahannya, semua kawan-kawan aku ini ramainya jemputan dari luar negeri tempat aku berada sekarang. Jauh juga perjalanan nanti kalau mahu pergi. Kena check poket juga ini,hehe..


Sekarang, memang musim kahwin bagi mereka yang sebaya dengan aku. Dalam lingkungan umur 24 tahun hingga 26 tahun, ini lah masa sesuai untuk mendirikan Baitul Muslim (keluarga muslim) sekiranya dilihat dalam aspek Malaysia sekarang. Dicampur dengan faktor-faktor pemakanan, gaya hidup yang tidak sihat dan juga tekanan kerja serta perasaan, aku fikir dalam lingkungan umur ini lah paling sesuai.


Pernah juga terfikir dan membuat analisa, aku ada juga dua uncle yang meninggal sebab hypertension. Tapi bukan kerana keturunan tetapi disebabkan tekanan kerja. Innalillah, Allah menjemputnya ketika usia baru mencecah 50-an. Sama juga seorang lagi uncle, masa tahun 1994 dalam usia 50-an juga disebabkan terkejut dengan berita mak aku yang masuk hospital ketika melahirkan adik bongsu, meninggal dunia. Kata mak, uncle yang ini begitu sayangkan mak sebab mak adalah adik kesayangannya. Kerana terkejut, hampir setahun selepas itu ditambah dengan usia mencecah 50-an lebih, Allah jua lebih menyayanginya.


Last
sekali, uncle yang ketika itu baru usia lewat 50-an juga meninggal disebabkan masalah jantung, Allah lebih menyayanginya. Auntie aku juga sama meninggal di awal 60-an. Tapi ini pula disebabkan kanser rahim.


Kenapa Aku Ceritakan?


Bukan apa, harus ambil iktibar buat semua. Aku juga sama. Jodoh, mati dan juga hidup semua sudah Allah taa'la tuliskan dalam buku kita di Luh Mahfuz sana. Cuma kita boleh juga berusaha untuk menjaga dan membuat keputusan seperti menjaga kesihatan dan juga memelihara tubuh badan dari jangkitan penyakit yang tidak sepatutnya. Semoga kita sempat melihat anak-anak kita nanti membesar dan mendapatkan kasih sayang serta perhatian kita sewajarnya. Lebih-lebih lagi siapa yang mahu kahwin lambat tuh,hehehe..Aku belum lagi ye!!!


Seorang di Baling, Kedah

Seorang di Sijangkang, Selangor

Seorang di Bentong, Pahang

Seorang di Dungun, Terengganu

Seorang di Bachok, Kelantan

Seorang di Kota Bharu, Kelantan


Insyaallah, kalau tiada apa aral melintang aku sampai jua nanti. Kalau aku yang tak sampai, hadiah je la yang sampai dulu kot,hehe..Apa-apa pun, aku doakan kebahagiaan kamu semua.


Baarakallahu laka wabaraka 'alaik Wajam'a bainakuma fi khair..


10 comments:

fairuspeng said...

la.. aku ingat mu nok nikoh doh...
bilo lagi due nok nikoh..
buleh jadi ore pertama dalam batch tu..huhu

Anonymous said...

Assalamu'alaikum mukmin.
waa..byk betul ye cite2 suspen semenjak dua menjak ni..yg ni sprtinya yg plg suspen (^_^)

Anonymous said...

Salam pak,
waduh2 sepertinya menjd sungguh suspen bapak nih..hampir2 saja terkena 'hypertensi'nya sih..bapak bisa berjaya jika menjadi penulis begini..selamat mencoret ya pak

saffmukmin said...

fairuspeng: lor..buke aku lagi,hehe..tjk tu tb2 jd gt,hehe..x.aku tunggu kau fairuspeng sbg org pertama dlm batch kau,hehe

saffmukmin said...

Anonymous1: waalaikummussalam.rasa mcm knl gy tulisan ni,hehe..insyaallah..tjk je tuh.nk bg suspen jgk bl menulis nih.nk berlatih skt2,hehe..

insyaallah, kt tunggu yang sana selesai nanti:)

saffmukmin said...

Anonymous 2: salam jugak. aduh2, sekali indon pula,hehe..kadang kn jg bg hipertensinya,hehe..tapi bisa siapa kah ini?tak bisa aku teka sama sekali?hehe..

apa2pn, kt sama2 trs menulis!!!

Abe Chik said...

wat kejut aku jah!

saffmukmin said...

abe Chik: hehehe..sori2 bro.mn blh pintas abe chik dl,hehehe

BalQis said...

Lor...

saya ingat saudara saffmukmin yang nak kahwen, adeh...

terkejut saya!!!

yelah, mana x terkejutnya! hehehe... sebab sy x dpt kad kat sini pun.... (^_^)

saffmukmin said...

BalQis:huhu..ye ke.emm.nnt kalau sy yg khwn mgkn lain pl cr announcenya dlm blog ni,hehe..

apa2 pn, sy mst jmpt sume kalau sy yg nikah nnt.:)

jgn terkejut..pasti sampai kad kalau btl:)