Sunday, May 03, 2009

Jom Makan Budu

Dulu, pernah juga diejek oleh kawan-kawan kerana budu ini. Ye la. Tiada la kuat sangat makan budu. Tapi bila dicampurkan lagi dengan tempoyaknya. Aduh. Terliur sungguh.hehe..

Sebagai agen penuaan, itu terbukti atas kajian yang dijalankan. Seorang penyelidik kanan SIRIM telah membuktikan atas hasil yang dijalankan. Sehinggakan dijual produk kecantikan hasil 1% ekstrak budu ini.

Ia berkesan sebagai agen mencerahkan kulit dan antipenuaan. Semua ini berlaku kerana ekstrak marin daripada budu berupaya melawan radikal bebas, merangsang pertambahan sel kulit dan menggalakkan penghasilan kolagen. Ia juga mampu melindungi kulit daripada sinaran matahari




Penyelidik Kanan Alam Sekitar dan Bioproses, Pusat Teknologi Sirim, Hamidah Sidek


Aku Semakin Nampak TUA!!

Sempat berjalan ke tapak Sua Rasa TV9, bersama dua bekas pelajar. Bila bergambar, rupa-rupanya aku dah nampak macam orang yang dah tua dan mungkin dah anak lima kot,hehehe..Nampaknya kena makan budu lagi banyak selepas ini.




Senyum


p/s-ada siapa mahu pesan BUDU????hehehe..

4 comments:

BalQis said...

Ha? Iyer ker? Makan budu lambat tua?

Hehe...

Budu pun ambo tak pernah sentuh lagi, hehe...

saffmukmin said...

mengikut kajian dijalankan SIRIM, ia boleh membantu dalam melawan dan melambatkan penuaaan.tapi biasalah..kajian dari mesia biasa tak dipandang sgt lg.perlukan lagi dan lagi kajian..lagipun,kalu BalQis xprnh mkn budu sih,blh aja bermula skg,hehehe..ahh.lupa.ketupat cinta dan saasatul ibad suah ku miliki.mmg hbt btl faisal tehrani kali ini:)

BalQis said...

Ya, kamu telah membuatkan ku cemburu buta...

Sudah ada ketupat cinta dan saasatul ibad? Saasatul ibad tu tentang apa ya?
hebatkan? bakat anugerah Allah kepadanya memang best... huhu..

saffmukmin said...

buku ketupat cinta, br usai ku habis.sdkt mcm sinis kpd politik yg ada skg..saasatul ibad blm habis ku baca lg, tp lbh kpd mcm crt lama2.cerita psl kekuatan umat Melayu Johor Lama yg bertindak mahu menggulingkan pemerintah sezalim Sultan Mahmud.tp metafora dan bhs nya best bangat sih,hehe..jgn cemburu2,nnt kamu jg boleh beli bila plg mesia nnt sih,hehe.bakat penulisan mmg FT hbt.bgt mencapah idea nya..smg dia trskan menulis!!!