Thursday, March 10, 2011

Selamat Hari Lahir Abah!!~

Masih ingat masa matrikulasi dulu.Pagi 10 Mac 2003, sebelum saya menghadiri ujian semester kedua. Saya mengangkat telefon awam dan menelefon abah. Walaupun ketika itu saya sudah ada telefon bimbit Nokia 3310 (hebat dah masa tu ,hehehehehe) tapi sebab masa itu juga kalau nak beli top up bukan macam sekarang. Mesti dalam jumlah yang banyak macam RM50 dan RM 100. Memang agak mahal kalau sekali beli. Dan saya ini macam biasa,bukan tiada duit,kurang duit,hehee..

10 Mac

Setiap tahun, walaupun saya kurang duit. Saya tetap mahu sambut hari lahir abah tersayang. Biarpun saya orang lelaki,heheee. Pagi 2003, saya menelefon abah dengan kadar 30 sen yang saya ada dalam poket. Peperiksaan jam 8.30 pagi, sempat saya menelefon abah.


" assalammualaikum abah. Ini weng. Apa khabar abah? Selamat hari lahir abah," pinta saya.


" Waalaikummussalam wen. Abah sihat jah. Abah duduk di tempat kerja. Terima kasih wen. Hari ini perikso kan.Buat baik-baik deh. Abah solat hajat doh ke wen semalam.Buat sungguh-sungguh deh," jawab abah.


Dengan berbekalkan 30 sen sahaja dan menelefon terus kepada nombor telefon bimbit abah, semuanya menjadi sekejap masanya.Tapi saya amat teransang jiwanya dengan pesanan abah. Abah memang selalu begitu. Tak banyak benda fizikal yang diberi, tapi doa kekuatan setiap masa dihulurkan..Kalau ada anak-anak nak exam,abah solat hajat di pagi harinya. Kalau anak menantu nak bersalin,abah buat solat hajat tak henti-henti. Kalau adik Amir Safwan nak dilakukan pembedahan, abah solat hajat minta doakan. Kalau anak-anak sakit, abah buat solat hajat buatkan air untuknya..

Kadang-kadang,saya sendiri rasakan kekuatan saya sehingga sekarang kerana salah satunya doa dari abah setiap hari dan juga doa dari mak tersayang....

dan Alhamdulillah,soalan peperiksaan pada hari tu dapat dijawab dengan baik.Tapi tak dapat 4.0 flat la,hehheheee...

10 Mac 2011

Selamat ulang tahun kelahiran abah.Weng doakan juga pada abah panjang umur,murah rezeki dan segala-galanya yang baik baik. Sayang abah!!!~

p/s-Sayang semuanya juga!!~

No comments: