Thursday, October 29, 2009

This Is Facts~Maybe..

" Eh kau ni, kenapa macam malu-malu pula nak cakap dengan staff perempuan?," sapa kawan aku di sini.

sekolah rendah

sekolah menengah..



" Mana ada malu la. Aku hormat dia. Cakap kena lemah lembut. Lagi pun nanti kita nak berurusan lama dengan dia," saya mem back up kan diri,hehe.

" Ye ke kau. Badan je besar, tapi malu dan segan pulaakk...Apa macam ni," sambil gelak kawan saya ni.


" Hehehe..kau tak tahu, aku ni 11 tahun hidup tanpa perempuan," aku memberitahu fakta.


" 11 tahun?? Habis tu mak kau tu apa? Mana ada orang boleh tak hidup bersama perempuan,hehe...," lagi kawan saya mengejek,hehe.



" Ye la. Aku dari sekolah rendah sampai la sekolah menengah, belajar sama-sama geng lelaki. Masa matrikulasi dan Universiti sampai sekarang je baru boleh hidup sekeliling bersama orang perempuan. Sebab tu aku nak cakap dengan orang perempuan ada malu-malu sikit. Walaupun badan aku besar," aku gelak besar...



" Mak tu lain kira. Cakap dengan mak lain nak cakap dengan orang perempuan sekeliling kita kan. Tapi mungkin kesan bercakap dengan mak selama ini dengan adab dan hormat letak kat depan. Cakap dengan penuh humor mempengaruhi kalau saya bercakap dengan orang sekarang. Lagi-lagi apabila berurusan dengan orang perempuan sekarang"



" Pastu macam mana la kau nak komunikasi baik dengan orang perempuan nanti,?" tanya kawan pula.


" Tak baik lagi ke sekarang ni??," tanya saya pula.



" Hehe..baik.Tapi nampak macam tak smooth..hehe," kawan saya menegur.



" Smooth tak smooth. Tu pun dah bergetar lutut aku nak bercakap,hehe.. Takpe la, nanti aku belajar dengan bakal isteri aku nanti," sambil gelak besar lagi saya berbicara.


...................................................

Selesai berurusan dan berbicara, kami ke cafe berdekatan. Macam biasa dalam kepala saya, tak habis-habis dengan isu ini. Tak betul lagi ke aku berkomunikasi dengan orang perempuan. Kasar sangatkah? Rasanya dengan urusan kerja, dah cukup baik dah. Apa-apa pun, mungkin ada kena perbaikinya lagi untuk urusan masa hadapan. Apa-apa pun, maaf saya dahulukan pada staff yang merasakan saya ada bercakap agak kasar sikit ye. Wa'llahu alam.!!~


p/s-rasa macam dah cukup lembutnya bercakap,hehehe..

2 comments:

ammuirkif said...

salam bro.. lame ak dop komen blog mum.. hehehe....
sma lah kite.. sek rendh.. sek men.. cume aku kuar awal skit.. hehehe...
msh lg ada mslh tuh..tp leh di atasi...

saffmukmin said...

salam.hehe..bereh.kt sekaki las,tp mum dan jgk g MARA jeli.aku koya tok sir g,hehe..xpo.atasi slow2.slow2 pon,15 thn doh,huahuhaua