Sunday, October 18, 2009

Maksiat Besar Yang Biasa

Beberapa masa dulu, saya ada membaca satu artikel tentang masalah seorang kakak yang tidak-tidak sudah berusaha untuk mendapatkan zuriat namun Allah s.w.t masih lagi belum kurniakan padanya rezeki itu. Namun tidak mengapalah kata kakak itu; mungkin belum sampai masanya lagi. Tapi yang menjadi kebimbangan dan kerisauan kakak itu adalah tentang begitu senang sekali anak-anak muda sekarang tanpa rasa segan dan malu pada masyarakat(kalau kita tidak malu pada Allah s.w.t sangat pun) melahirkan anak-anak luar nikah. Dan yang paling teruk, kalau takut malu depa buang sahaja bayi itu.

Pada saya, kalau begini lah keadaannya tak pelik Masyarakat Malaysia yang muslim akan totally berubah hidupnya mahu jadi ala-ala mat salleh yang buruk perilaku dan perangainya dalam hal-hal sebegini.

Saya hanya mahu salin dan tampalkan di sini apa yang ditulis dalam Harian Metro tentang hal ini.


Amalan seks bebas di kalangan remaja pada masa ini boleh dianggap memasuki zon kritikal apabila data dikumpul daripada dua rumah perlindungan wanita di Lembah Klang mencatatkan 2,701 kes kehamilan luar nikah sejak 1996 sehingga September lalu.


“Lebih membimbangkan, ketika jumlah kes yang dikendalikan meningkat, usia wanita hamil luar nikah itu makin menurun kerana ada yang baru berusia 15 tahun”


“Trend wanita lahir anak luar nikah kini sangat membimbangkan kerana ia dianggap perkara biasa dan bukan lagi hal besar. Bayangkan, hampir setiap hari secara purata saya terima dua panggilan telefon berkaitan masalah hamil luar nikah


Subhannallah!!~begitu sekali hebat cabaran masa kini Allah berikan kepada kita semua. Sehinggakan ia dianggap biasa, saya tidak tahu lah apa lagi yang maksiat-maksiat besar ini akan dipandang BIASA lagi..Mahu kata salah wanita,salah juga lelaki yang membuatnya. Mahu kata salah siapa lagi??

Tatkala tiada iman di hati, maksiat berani dilakukan bertepi, tibalah saat menanti~Kiamat Allah jua akan tiba nanti!!!!

p/s-tepuk dada tanya iman kita..

No comments: