Saturday, October 03, 2009

Bersantai Di Rumbia Resort Villa~

Alhamdulillah, kesempatan yang ada minggu ini saya diberikan peluang olehNya untuk turun merehatkan minda dan tubuh badan yang agak letih bekerja (letih ke??hehe....).Ini adalah kesempatan yang amat berharga sekali. Sebenarnya saya terlibat secara langsung menjadi AJK untuk bengkel Kerjaya pelajar saya di Universiti Malaysia Terengganu kali ini.





Rumbia Resort Villa

Hanya 110 km dari UMT, kami bergerak Khamis pagi 1 oktober 2009. Dan baru sahaja sampai ke UMT pada 3 oktober 2009 tadi. Penat, letih, kuat makan,kuat main riadah dan aktiviti, kuat melayan songeh pelajar-pelajar yang tak reti nak turun program, semuanya masih lagi terasa.



tempat tidur ku,hehe


Tapi, oleh kerana fasiliti dan kemudahan yang disediakan begitu baik sekali, kadang-kadang keletihan itu hilang seketika. Bak kata orang, kita perlu untuk rehat santai di tempat-tempat begini untuk refresh kan semula apa yang telah badan kita penat bekerja selama ini. Yang pasti, saya tak keluarkan duit sesen pun untuk program kali ini,hehehe...


Bengkel Kerjaya

Sejumlah wang yang agak besar dikeluarkan oleh pihak Universiti untuk anak-anak pelajar ini. Tidak lain dan tidak bukan hanya mahu mendedahkan dengan persediaan mahu ke temuduga bagi mendapatkan sesuatu pekerjaan.



Bengkel Kerjaya 2009


Kadang-kadang saya agak sedih apabila ada pelajar yang memberi komen yang agak berbeza sekali dengan apa yang kami AJK harapkan di akhir program. Ia berbunyi begini barangkali..



" Program ini bersifat memaksa. Dan program ini membazirkan duit. Program ini membazirkan masa. Program ini membazirkan tenaga saya. Lain kali, kalau nak buat, fikirkan dulu kepentingan pelajar..."



Kadang-kadang rasa macam nak pula 'bagi' sesuatu je kat pelajar macam ini. Tapi tak mengapa lah, dia ada pendapat sendiri. Tapi kalau mahu diikutkan di tempat saya belajar untuk ijazah pertama dulu pun tidak diberikan peluang yang sebegini rupa dengan bajet yang sebegini banyak. Lagi-lagi tempat yang sebegini selesa untuk berbengkel, subhanallah...Kadang-kadang syukur itu kita selalu lupa, tapi kalau selalu lupa ada baiknya kita kena selalu peringatkan.




makan dan terus makan~


Kesimpulannya


Alhamdulillah, semuanya selamat pergi dan pulang. Cuma menunggu untuk masuk kerja dan belajar pula esok dalam keadaan sihat tubuh badan barangkali,insyaallah!!!~dan jangan lupa untuk berpuasa enam semua ye..

p/s-tapi jamuan raya banyakkkkk sangat,hehee...

1 comment:

by mel said...

thanx alot 4 staff fasm yg sangat komited n saya wakil POSTHARVEST TECH sangat menghargai jasa kalian..we enjoy the course vry much,,,