Tuesday, September 30, 2008

Selamat Aidil Fitri

Salam Aidil Fitri buat semua untuk sekian kalinya. Semoga Allah Ta’ala panjangkan rahmatNya pada kita semua agar dapat merasainya lagi pada tahun hadapan. Merasai keberkatan Ramadhan yang mulia dan sekaligus menyambut Aidil Fitri yang barakah ini.

Berkata Nabi kita, Muhammad s.a.w "rugi barangsiapa yang tidak mendapat keampunan dari Allah sehingga penamat Ramadhannya"

Terlalu besar ungkapan ini pada kita semua selaku umat Muhammad. Diungkapkan rugi bukannya istilah tidak apa. Rugi didefinasikan mengikut kamus Dewan Bahasa dan Pustaka sesuatu yang tidak mendapat keuntungan, bankrap, muflis, kurang, susut mahupun surut. Dengan jelas ia menunjukkan betapa rugi kalau kita tidak mendapatkannya.

Oleh demikian, kita berharap agar Ramadhan kali ini benar-benar memberikan kita sepenuh keampunan dariNya. Dan juga Aidil Fitri disambut pula dengan penuh keinsafan dan kemaafan.

Salam Aidil Fitri buat sahabat-sahabat di tidak kira di mana anda berada. Tak lupa pada sahabat-sahabat yang tidak dapat pulang beraya di Malaysia ; SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI. Semoga persahabatan kita terus kukuh hendaknya.

"Sesungguhnya taubat di sisi Allah itu adalah orang yang melakukan dosa kerana kebodohan dan kekhilafan mereka. Lalu mereka bertaubat dengan segera. Maka mereka itulah yang diterima taubatnya"

(Surah al-Nisa’, ayat 17)

Pada kesempatan yang ada saya ingin mohon ampun dan maaf atas kesilapan yang telah dan sedang dilakukan selama ini.

Salam Ikhlas Penuh Ukhwah, Salam Aidil Fitri Penuh Barakah.


Assalammualaikum..

No comments: