Sunday, April 19, 2009

Dari Bumi Serambi ke Old Trafford

Begitu teruja pada mereka yang benar-benar sanggup ke Stadium Paroi, Negeri Sembilan semalam. Kerana ia telah dibayar dengan kemenangan pasukan bola sepak Kelantan dan seterusnya diheret untuk ke saingan pentas akhir menentang pasukan Selangor Sabtu ini, 25 April 2009.


Fan Kelantan di Paroi


Kemenangan tidak lebih dari kepuasan dan kebanggaan pada mereka yang bergelar anak Kelantan kerana inilah pentas akhir kedua setelah yang pertama mencuba pada tahun 1970 yang lalu. Namun untuk mereka yang melihat track record Kelantan untuk mencapai saingan pentas akhir pasti sangat berbeza kerana bermacam-macam perkara berlaku seperti digantung bermain di tempat sendiri sehingga akhir tahun ini. Tapi jaringan pemain Pasukan Kelantan, IndraPutra mengesahkan lagi tempat ke sana. Syabas buat pasukan Kelantan kerana sanggup dan MAHU untuk mencuba hingga ke pentas akhir!!




Indra menjaringkan gol kemenangan


Old Trafford


Satu nama tidak asing bagi peminat bola sepak. Stadium home bagi pasukan Manchester United, memang begitu mengujakan setiap dari orang yang bergelar peminat bola sepak seantero dunia. Bukan kerana pasukan itu sendiri, tetapi lebih kepada kepuasan kerana dapat ke sana. Dapat melihat kualiti dan ketamadunan penyokong serta fasiliti yang bertaraf dunia, menjadi idaman.



Old Trafford

Post kali ini tidak lah mahu menyokong seratus peratus tentang pasukan bola sepak yang mukmin juga kagumi dan minati, namun satu perkara yang jadi taruhan kepada mereka (pemain) yang berjaya membawa piala FA ke Kelantan tahun ini akan dibawa ke Old Trafford untuk menyaksikan segala bentuk yang digambarkan tadi. Ia dijadikan hadiah dan semangat kepada mereka.


Pernah juga membayangkan, mungkin ada inisiatif lain untuk kemenangan mereka nanti sekiranya berjaya. Mungkin boleh dibuat Umrah percuma kepada mereka kerana rata-rata pemain Kelantan masa kini semuanya Islam dan mukmin yakin mereka tentu belum lagi sampai ke sana. Kerana untuk ke Old Trafford pada pandangan mukmin bagi pemain yang mendapat gaji RM 5,000 hingga RM 15,000 sebulan tidak pelik untuk melancong ke sana. Kalau umrah dengan niat diri sendiri untuk pergi..mahu ke? Mungkin ada yang mahu tapi rasanya inilah peluang Tan Sri Anuar Musa mahu berdakwah.

Mungkin tawaran boleh diubah..

Dari bumi serambi Mekah ke Mekah!!!!

p/s-semoga berjaya Red Warriors 25 April nanti!!!!

2 comments:

Unknown said...

salam...wah peliknya..diorg nie...xpe,,,kt bumi england nie pun boleh buat dakwah,,,bahkan kt england org amal dan korban untuk agama lgi banyk dr kt ngra islam..

saffmukmin said...

hehe..xpelik.cm pengharapan.