Thursday, April 16, 2009

Exora, Akhirnya...

Aduh..niat mahu pergi ambil adik tuisyen malam tapi tiba-tiba tengok macam ramai je orang kat depan ni. Rupa-rupanya malam ini adalah majlis pelancaran serentak untuk kereta baru nasional; Proton Exora. Patutla ramai kat kedai kereta HARIMA ni..

Tak mahu ulas panjang, cuma mukmin bagi two thumbs up pada orang yang mereka bentuknya. Mungkin ada la ciri-ciri daripada rekaan kereta dari syarikat lain tapi ia memang begitu cantik, sempoi dan besar juga la kereta ni. Mukmin banyak dibesarkan dan berjalan ke sana ke mari dengan kereta nasional sehingga kini.




Dari sudut belakang

Dari proton SAGA (1986) trade in kepada proton TIARA (1997) hinggalah tambah satu lagi kepada proton WAJA (2003) kerana bilangan adik beradik semakin ramai serta 'membesar', hehe..dan kemudian perodua MyVi (2006) dan akhir sekali tambah satu lagi kereta proton SAGA BLM (2008) untuk kesenangan berjalan menyebabkan lagi obses dengan kereta ini. Mungkin inilah rezeki family mukmin dengan kereta nasional. Yang penting kita cuba sokong buatan Malaysia biarpun ada stigma masyarakat " Kalau kereta Proton, mesti cepat rosak."

Emm..kadang-kadang bila tengok rasa macam nak je beli, biar tiada duit banyak pun dalam kantung,hehe..

Belum ke tidak ni??

Siap ada seorang pakcik yang datang macam nak beli je ni tanya, " Adik ni dah kahwin ke belum?"

Jawabla kita, " Belum lagi pakcik," dengan penuh yakin.





Tepi pula


" Kalau belum, boleh tengok saje je la kereta ni," balas pakcik tu. Macam nak perli pula ada. Tapi ok je kena macam tu, boleh tingkatkan lagi semangat untuk kumpul duit dan kahwin cepat-cepat ni,hehe..


p/s- teringatkan Exora,hehehe

No comments: