Wednesday, April 01, 2009

Mahu Berjanji Lagi?

" Aku pelik kenapa kat Kelantan ni Hotel Renaissance famous je kat sini. Kat tempat aku Melaka takde orang pandang sangat pun,hehehe.."

Seorang member mukmin sempat kata macam tu bila kami berjalan-jalan pusing bandar Kota Bharu masa belajar dulu-dulu. Kadang-kadang ada juga rasa malu sebab macam perli je ayat tu. Tapi takpe, mukmin perlu letakkan rasa bangga juga bila orang berkata begitu.


Hotel Renaissance Kota Bharu

Bangga??


Tidaklah bangga sangat; cuma bila orang berkata macam tu memang nampak sangat la orang Kelantan ni tidak menunjukkan rasa mahu dan perlu lebih-lebih bangunan tinggi-tinggi ke, market besar-besar ke tapi cukup bila ada rasa sudah memadai. Mudah cerita, mukmin mahu mengucapkan banyak-banyak terima kasih pada yang sudi menjadikan pembangunan di sini. Bukan apa, selalu dimomokkan Kelantan ini orangnya tidak menerima kemajuan sangat. Kuno. Mahu hidup cara begitu je..

Teringat kata-kata YAB Tuan Guru Menteri Besar Kelantan pabila orang-orang dok berkata Kelantan ini tidak menerima kemajuan.

" Ambo pelik orang-orang sana dok kata tempat kito ni takdo kemajue, cuba mari dulu Kota Bharu, berapa bangunan ada juga hok tinggi-tinggi, jalan cukup lengkap untuk menggerakkan perjalanan hidup dan macam-macam lagi. Adakah boleh lagi diorang kato kito tidak menerima kemajue?"

Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai

Sekali lagi, mungkin pembangunan akan jadi janji atau gula-gula dalam menarik dan memancing undi pada mereka yang selalu berbuat sedemikian walaupun DS Najib berjanji tidak akan ada lagi pembangunan mee segera di mana-mana pilhan raya kecil. Boleh percaya ke cakap Presiden UMNO baru ni? Sama-sama kita nantikan..

p/s-Jom ke Bukit Gantang!!!

No comments: