Friday, April 10, 2009

Bina Semangat Kesukanan

"'Aduh...dah lama kita tak jogging ni encik. Hampir seminggu dah. Apa cerita ni?" tanya student mukmin.

" Sekarang sibuk sikit. Nanti insyaallah kita sambung semula aktiviti kita," mukmin memberikan sedikit harapan.



Lepas jogging



Taufik dan Zaidan

Nikmat sihat

Nabi pernah berpesan, dari lima perkara yang selalu kita kena awasi dan hargai salah satunya adalah nikmat sihat sebelum sakit. Lagu nasyid Raihan pernah mengalunkannya.

Macam sekarang, mukmin tiadalah kuat sangat nak buat aktiviti untuk jaga kesihatan macam belajar dulu namun cukup dengan sedikit berlari-lari anak (lari kot,hehehe) dan main bola sikit-sikit, alhamdulillah banyak membantu.


Mukmin sedang berlari, yeah...hehehe

Dibantu dengan sokongan dua orang student mukmin yang amat dikasihi, kami menjadi terlalu obses untuk bersenam dan bersukan sekali. Selalu menjadi ghairah bila tiba waktu petang. Mesti frust kalau waktu petang hujan. Ye la tak dapat bersukan la katakan,hehehe. Kerana dengan bersukan dan bersenam, pasti kita akan senang untuk berpeluh dan sebagainya. Tapi.....


Semangat kesukanan




Stadium Kelantan

Maaf la untuk beritahu, mukmin ini peminat nombor satu bola sepak Kelantan tapi mukmin amat-amat malu dan menentang keras atas apa yang berlaku tempoh hari (7 April 2009) di Kelantan. Amat memalukan. Bak kata Tuan Guru Nik Aziz, tiada semangat kesukanan dan amat memalukan rakyat Kelantan!!!

Harap lepas ni jangan la orang luar Kelantan marah pula dengan sikap yang memalukan segelintir perusuh Kelantan ni. Kan nanti tak pasal-pasal orang luar tak nak kahwin dengan orang Kelantan pasal ini. Minta-minta dijauhkan,hehe..




p/s-jom Taufik dan Zaidan, kita jogging pula petang ni,hehe..

2 comments:

Anonymous said...

nati siar kaki baru buleh joging. Nati kito pakat joging line luar USM baru cepat kurus....huhu!!!!!!

saffmukmin said...

betul2..hehe.ni mst zaidan ni...xpo.kt jogging sedap pahni:)