Friday, February 27, 2009

Pagi Yang Indah..

Alhamdulillah, setelah segala yang dihadapi seminggu ini bangun pagi jumaat kali ini paling nikmat rasanya. Kerna mungkin itulah hikmah sepatutnya untuk kita berehat dalam mana mengejar kesibukan (konon-konon sibuk mukmin ne,huhu). Sempat mengikuti sedikit program Jabatan Pembangunan Remaja Negeri Kelantan yang dihadiri adik-adik peserta tingkatan 5, peserta diuji dengan sedikit modul yang amat mencabar (mencabar ke??,hehe). Malah ia bersesuaian dengan nama program ini iaitu Qiadi Training Course.

Peserta diberi arahan untuk menyelamatkan sesuatu di satu tempat tetapi akan ada halangan yang akan ditimpa. Apa halangannya?? Kami selaku beberapa fasilitator ditugaskan untuk membaling bom-bom air (serang!!!!!) ke arah mereka bagi menghalangnya. Ada sebab kerana dibuat begini kerana mahu dilihat macam mana mereka dapat melakukan kerja berpasukan bagi menyelamatkan sesuatu dalam masa yang sama dapat mengelakan segala halangan ini. Terima kasih pada adik-adik fasilitator yang menyediakan modul sebegini dan juga bom-bom air,hehe..



Bom-bom air tersedia..hehe



Sungguh menceriakan..



Anak-anak sepupu..

Semalam mereka datang. Tak tahu kenapa. Kalau 6 orang anak sepupu mukmin yang ini datang ke rumah mukmin, bising dibuatnya. Alhamdulillah mukmin terhibur dan ceria dengan celoteh mereka..

Jadi, buat apa rungsing-rungsing lagi. Marah-marah lagi. Ceriakan dirimu dengan pagi yang indah ini!!!



Kami di Taman Negara Pulau Pinang!!!

No comments: