Sunday, February 08, 2009

Checkmate?

Pelbagai kisah yang menarik minat kali ini. Lain yang disangka setelah kemasukan YB Nasruddin ke dalam PKR dari UMNO, rupa-rupanya mungkin itu sebahagian trick yang dibuat oleh pihak sana untuk memastikan kita dalam keadaan selesa. Maka, kita juga begitu apabila dengan yakin mengatakan akan ada dua orang lagi akan menyertai PAKATAN. Namun lain pula jadinya!!!

Arakian, berbicaralah semua orang bahawasanya Nizar sudah jadi Jebat moden barangkali. Apabila dilihat sekarang dengan media massa yang dipegang oleh pihak sana yang begitu besar kesannya kepada minda masyarakat, maka kerajaan PAKATAN RAKYAT Perak dilihat memang sudah checkmate!!!

Mahu mengikut undang-undang yang dibuat di negeri sendiri tapi apakan daya kuasa SULTAN lagi hebat dari undang-undang yang dibuat oleh susur alur keturunannya sendiri.Pelik-pelik....



YB Dato Seri NIzar

Namun, ingatlah ini pasti memberikan satu anjakan kepada PAKATAN RAKYAT untuk duduk berbincang dan muhasabah tentang strastegi seterusnya. 10 Februari 2009 akan dinanti. Kita akan lihat macam mana nanti tindakan PAKATAN RAKYAT terhadap 2 orang ADUN lompat yang dituduh rasuah. Kalau kena gaya, kali ini mungkin checkmate boleh menjadi dam haji terbang. Yang mana biasanya boleh bergerak semula ke semua arah waima belakang, kiri, kanan serta hadapan dalam mencari kemenangan yang sepatutnya di sebelah pihak yang benar. ALLAHU AKBAR!!!

p.s- jangan lupa jua memohon padaNya..

No comments: