Sunday, March 01, 2009

Ayuh...Mari Kita Beriadah!!!

Salam takziah mukmin ucapkan pada seorang staff di tempat kerja, yang meninggal dunia semalam a.k.a petang Sabtu 28/2/09. Lebih dikenali dengan nama Kak Ani, seorang yang memang dikenali sebagai baik hati dan memang tidak menyusahkan orang lain. Pada pagi Sabtu, Kak Ani macam biasa sahaja ke pejabat dengan menjalankan tugasan harian. Namun, tengahari nya Kak Ani mengadu sakit dan sesak nafas pada bahagian dadanya. Kawan sekerja a.k.a Kak Ti terus membawanya ke hospital. Namun, kuasa Allah dan sayangNya pada Kak Ani melebihi dari apa yang kita jangkakan. Doktor mengesahkan Kak Ani diserang serangan jantung dan segalanya 50-50 apabila dibawa ke hospital..

Dan petang Sabtu..

Al-Fatihah untuk Kak Ani..

Ayuh!!!

Namun, sesuatu harus diambil iktibar. Ya. Memang itulah takdirnya atas apa yang berlaku. Ramai sahabat di tempat kerja terus rungsing dan risau termasuklah mukmin, huhu. Terus ditanyakan pada mukmin (macam la mukmin ni ambil full dalam bidang kedokteran..)

" Ada ke cara nok check sakit jantung nih??" pertanyaan Pok Chu (bukan nama sebenar) dengan penuh kerungsingan.

" Ada, insyaallah..cuma kita perlu kesan dan cegahnya dari sekarang," jawab mukmin dengan penuh bersahaja kononnya,hehe..




Hadi dan Aisya pun nak beriadah ni,hehe

" Ok, Selasa malam ni set kito main semula futsal. Tiap-tiap minggu macam biaso. Kawe pon doh lama tok main ni," tegas Pok Chu.

Wah..semangat untuk ber'peluh' kembali semula setelah lama ditinggalkan. Insyaallah, dengan cara sukan dan riadah yang betul membawa kita kepada penjagaaan tubuh badan yang sihat. Malah Nabi kita pun berpesan agar seorang pemimpin (kita la tu orang Islam!!!) mesti ada salah satu kriterianya iaitu sihat tubuh badan a.k.a kuat!!!

Semoga selamat Di SANA..

Akhirnya, sekali lagi. Ku mengajak semua pembaca saffmukmin untuk sama-sama sedekahkan Al-Fatihah pada Kak Ani waima kalian tak mengenalinya namun tiada salahnya untuk berbuat demikian. Agar rohmu tenang dan sentiasa tergolong di kalangan para solehin dan mujahidah.

Al - Fatihah...

1 comment:

saffmukmin said...

maaf..futsal xjd main malam itu.sbb kelate hujan.bumbung futsal bocor hngga banjir courtnya.ditunda ari lain.tapi kami semua masih lg bersmgt!!!!cayok!!!!!