Monday, February 23, 2009

KeranaMu Aku Masih Boleh Bertahan..

Begitu hina rasa diri ini kerna diperlakukan sedemikian rupa. Bagaikan aku ini berhempas pulas berbulan-bulan namun tiada apa yang sedikit pun boleh aku minta untuk melaksanakan hal yang datang secara terpaksa. Inilah kehidupan, semakin kita mengejar untuk bertekad ke hadapan, ada pula orang berusaha untuk menarik kita kembali ke belakang.


Masalah?


Memang inilah kali pertama aku merasakan begitu besar masalah aku. Sehinggakan program keluarga bulanan pun aku tak hadiri kerna disogokkan untuk bekerja keras. Namun satu habuk pun tarak hasil...Di samping masalah utama yang aku hadapi sekarang adalah aku makin kurang untuk bersama sahabat-sahabat keluargaku..yang bersama-sama aku semasa aku dalam proses melatih diri dulu..rindu hati ini.


Masalah kerja?


Masalah utama buat masa sekarang. Aku dikatakan datang lambat(dibaca rekod bulan 8 dan 9 dahulu), tak siap kerja, masalah perangai (baca=hanya disebabkan keluar awal ke tandas dalam satu program) begitu merendahkan semangat aku. Dikala semua orang pun mempunyai masalah yang sama seperti aku, tapi aku juga yang dilabel seorang yang sedemikian. Mungkin kerana aku ini besar sangat kot, senang orang nak tengok dan cam,hehe..

Aku boleh bertahan masih lagi kerna aku pasti Mu Ya Allah Maha Tahu segalanya. Betapa sudah penat aku melayan karenah orang macam ini, berikanlah aku kekuatan. Di saat aku merasakan betapa hinanya aku disisi orang sekarang, janganlah pula aku juga hina di sisiMu Ya Allah..semoga kau ampunkan dosa-dosa aku Ya Allah.

p/s-sedi, din, shy, padil, ust. asyraf, kerul mawar, kerul yahya....aku rindu sek2 mung belako.

2 comments:

fairuspeng said...

kesiannyer..
bersabarlah ye mukmin...
memang waktu2 begini ukhuwah itu paling penting..
dekatkan dirimu dgn keluarga yer

saffmukmin said...

terima kasih peng!!!!