Wednesday, November 12, 2008

Jauh Perjalanan Lagi Luas Pengalaman

"Macam mana kita ni, jadi tak nak gi ni? Macam tak jadi je," soal seorang kawan mukmin. Semua macam tidak sabar untuk ke sana nanti. Mungkin ada yang pertama kali pergi namun mungkin ada juga yang sudah pergi banyak kali. Emm..bagus juga dapat pergi bersama-sama nanti.


Pengalaman Baru

Bila sampai lambat untuk naik kereta api untuk memulakan perjalanan jauh kali ini, kalut juga kami. Alhamdulillah kami sempat juga. Dari Kelantan kami ke Kuala Lumpur dengan keretapi yang memang mencabar perjalanannya bagi mereka yang tak biasa. Boleh pening juga,hehe..


Khai dan Mukmin

Hampir setengah dari 24 jam dalam perjalanan, kami sampai ke KL Sentral. Maka terus dicari bas atau apa jua pengangkutan untuk ke sana. Alhamdulillah semua berjalan seperti dirancang. Tepat tengahari kami sampai kesana dengan keadaan untuk merehatkan minda yang serabut dengan tesis tahun akhir, ward round dan macam-macam lagi. Yang penting kami dapat naik kereta kabel. Pada yang gayat sila tutup mata,hehehe..


Fuh....tinggi...


Satu apartment dengan sewaan RM170 satu hari satu malam cukup murah bagi kami yang datang dengan jumlah yang agak ramai. Sejuk, luas dan selesa..perghhhh. Sangat best dapat datang ke sini.


Letih dan gembira...sebab baru sampai


A
khirnya, kami sampai juga. Masa pertama mahu datang ke sini berapa kali fikir boleh ke datang ke sini. Tapi seorang senior pernah menasihatkan kita bukan datang untuk kerja itu. Kami datang untuk mengenal tempat ini dan masa yang sama berusaha mengajak untuk lebih dekat padaNya. Yang penting, sepanjang tiga hari perjalanan kami, banyak pengalaman baru dan perjalanan ditempuh waima ini baru dalam Malaysia.


Alhamdulillah..

Sekali lagi

Minggu ini, ramai sahabat mukmin terbang ke Malaysia Timur untuk meneruskan satu lagi episod baru dalam kehidupan mereka. Ada yang gembira dan ada juga yang berduka. Yang penting mukmin doakan mereka sentiasa berjaya dalam kerjaya dan hidup mereka. Dan paling penting ingat semakin jauh kita berjalan semakin jauh dan dalam pengalaman kita. Untuk sahabat karibku sejak sekolah rendah lagi, Mohd Fikri Ismail seorang cikgu di Sri Aman, Sarawak semoga terus berjaya!!!!(terima kasih sebab sudi belanja Cim Cun,hehe)

Cikgu Fikri (baju merah) dan Bujim tengah layan Cim Cun

No comments: