Wednesday, November 05, 2008

Antara Hitam dan Putih

Hitam biasanya merujuk kepada sesuatu yang tidak baik. Sesuatu yang boleh dikatakan ada unsur negatif. Tapi putih pula selalu dirujuk kepada sesuatu yang baik. Sesuatu yang cantik dan positif. Hitam dan putih selalu tidak boleh bersama..


Hitam Putih-1?

Pemilihan Presiden Amerika tahun ini sungguh luas kempennya. Boleh kita katakan satu dunia mengikuti perkembangannya. Yang hitam dan juga yang putih.Yang hitam, dari sebuah tempat di Jepun, Obama hinggakan ke Kenya semuanya memberikan sokongan padu. Dari Indonesia hingga ke beberapa tempat lain semuanya penuh dedikasi membantu untuk memenangkan seorang calon yang dikatakan hebat iaitu Barack Obama. Kenapa kita perlu sangat tahu tentang pemilihan ini? Kerana presiden Amerika lah yang sentiasa akan porak perandakan dunia. Kerana merekalah yang akan kucar kacirkan dunia. Yang lemah akan dikatakan kuat. Yang dah kuat akan sentiasa menindas yang lemah. Jangan pula lupa pada yang kulit putih untuk calon Presiden mereka kali ini, John MacCain. Sesiapun boleh jadi tak seperti yang kita tengok sekarang. Setakat post ini ditulis, Obama telah sah menjadi Presiden Amerika yang ke 44.


Hitam Putih-2?

Bila baru tengok gambar yang diambil beberapa minggu lepas, nampak sangat mukmin ini hitam juga orangnya,hehe..yang putihnya anak sedara mukmin. Terpaksalah mukmin jadi watak antagonis bila perlu selepas ini,hehe...


Mukmin dengan Hadi Marzuqi..


p/s- hitam putih boleh juga jadi kelabu..

No comments: