Thursday, October 16, 2008

Misi Bertemu Amir!!!

Hari ini satu pelaksanaan dilakukan atas satu misi yang telah lama ditetapkan. Satu tujuan yang dilabuhkan di atas satu perjalanan. Misi dan tujuan tiadalah besar sangat cuma mahu ditemukan dengan Amir. Siapa Amir?


Muhammad Amir Safwan


Muhammad Amir Safwan

Kalau tak salah, Amir dilahirkan ke bumi Tuhan ini hanya beberapa hari sebelum kita semua menyambut Hari Aidil Fitri baru-baru ini. Muhammad Amir Safwan nama diberi kepada anak saudara mukmin yang baru. Kenapa sampai dijadikan satu misi untuk bertemunya. Kenapa tidak jumpa sahaja nanti lain masa?

Amir dilahirkan dengan cukup sifat luarannya namun dalamnya hanya Allah sahaja yang Maha Tahu betapa kesakitan seorang bayi kecil menanggungnya. Amir mempunyai sedikit masalah pada jantungnya. Dikhabarkan dari abang mukmin sendiri kedudukan jantung; kedudukan ventrikel kanan dan kiri bertukar dan tiada saluran dari jantung ke peparu.Subhanaallah!!! Maha suci Allah diungkapkan..Betapa ujian yang diberikan kepada abang mukmin setelah pelbagai ujian lain diberi.

Dari HUKM ke Institut Jantung Negara(IJN). Dari wad biasa IJN ke wad NICU IJN. Dari RM25,000 kos pembedahan kepada RM 8,000. Dari kesungguhan seorang ibu kepada kepenatan seorang ayah. Dari Arau ke IJN. Dari Kota Bharu ke IJN. Semuanya perlukan kepada kesabaran kerana semua ini adalah ujian Allah kepada hambanya yang biasa ini. Kalau lulus yang ini, insyaallah iman kita Allah akan beri yang terbaik...

Sabar dan Ikhlas

Dua ungkapan yang sukar untuk dilaksanakan. Pembedahan sudah selesai hampir seminggu. Namun Amir masih lagi berada IJN. Misi kali ini untuk bertemu dengan Amir semoga dipermudahkan. Agar Muhammad Amir Safwan sentiasa dalam keadaan sihat sepenuhnya bila bertemu nanti. Tunggu bapak sedara ini datang ya Amir!!!

semoga Allah permudahkan....Amin.

Misi Bertemu Amir...

No comments: