Sunday, October 19, 2008

Bersediakah Kita Untuk Hadapinya

Bila sebut pasal bersedia, tentu banyak kena buat. Kerana itulah yang akan menentukan berjaya atau tidak persediaan kita. Perubahan yang berlaku sekarang menuntut untuk kita semua terus bersedia.


Pemilihan yang gah

Bila ditunda kepada Mac tahun depan, sememangnya ramai ahli Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu akan bersedia untuk pemilihan tersebut. Sehinggakan Tan Sri Muhyiddin sendiri berkata tempoh empat bulan sesuatu yang lama bagi kempen kali ini.Mungkin dia berkata untuk menyokong atau tidak pemilihan kali ini kita sama-sama fikir kerana hingga ke saat ini beliau sendiri sudah ada sehingga 24 pencalonan dan hanya perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 14 pencalonan lagi bagi jawatan Timbalan Presiden...




Bermulalah pemilihan yang dikatakan gah dan akan memberi kesan kepada perjalanan Malaysia nanti katanya...



Pakatan Rakyat?


Dalam pelbagai cerita pemilihan pertubuhan ini, Pakatan Rakyat seolah-olah senyap membisu. Hanya kalau kedengaran cerita dan berita yang tidak sedap didengar. Bermula dengan patung Anwar di simpang empat di satu tempat di Gombak, kisah Raja Petra dan macam lagi.Emm..macam-macam sekarang.


PRK pula

Malah, pilihan raya kampus(PRK) menjengah kali ini dengan format baru.Ahh...tak kisah la buat sekali ke dua kali dalam satu sesi, kalau mahasiswa sekarang tak nak ambil tahu memang tak nak ambil tahu. Alih-alih akan ada la suara-suara sumbing; politik je lebih, belajar pula tak mahu. Macam ini ke kita hendak merebut Universiti dunia kalau pelajar sendiri sudah berfikir sedemikian..sama-sama fikirkan.


Apa sebenarnya?

Tak tahu kenapa mahu menulis juga kali ini. Kadang-kadang isi sama je orang lain. Mungkin sebab melihat betapa perubahan-perubahan yang sedang berlaku di Malaysia sekarang menuntut untuk kita lebih peka dan lebih ambil cakna. Bukan kerana kita ini taksub berpolitik. Bukan kerana kita ini mahu menyalahkan sesiapa. Tapi kita ambil tahu kerana segala perubahan yang sedang berlaku sekarang menuntut untuk kita lebih bersedia menghadapinya kerana macam-macam akan ada hasilnya nanti. Kalau kita tidak bersedia, emm..tunggu je lah hasilnya nanti. Samada baik atau buruk hasilnya, kita lihatlah nanti..

Tak sabar melihat Malaysia dalam 2020..

No comments: