Saturday, January 03, 2009

Selamat untuk semua

Bila dihitung, sudah besar bangat sudah diri ini. Umur pun sudah bertambah, berat pun mungkin,hehe..

Selamat untuk semua. Semoga tahun baru hijri 1430 yang sentiasa dirai, masihi 2009 yang dinanti memberikan banyak perubahan yang bermakna pada kita. Berubahlah untukNya kerana itulah yang paling penting.

Dari Umar bin Khathab r.a., katanya dia mendengar Rasulullah saw. bersabda: "Tiap-tiap amal harus disertai dengan niat. Balasan bagi setiap amal manusia, ialah pahala bagi apa yang diniatkannya. Maka barangsiapa (niat) hijrahnya kerana Allah dan Rasul-Nya, baginya pahala hijrah kerana Allah dan Rasul-Nya. Dan barangsiapa (niat) hijrahnya kerana dunia yang hendak diperolehnya atau kerana perempuan yang hendak dikahwininya, maka (pahala) hijrahnya sesuai dengan niatnya untuk apa dia hijrah".

(Hadis Sahih Bukhari )


2 comments:

hambaNya said...

Ameen3x Selamat hendaknya untuk semua (^_^)

pejam celik, pejam celik..sekejap shj dh setahun..selagi memegang gelaran sbg khalifah di muka bumi Allah ni..selama itu kt akan terus mengumpul buku2 amalan yg bakal dihisab di akhirat kelak (bila fikir ttgnya rase gerun sekejap..kemudian lupa lg..)

hamba sgt setuju dgn mukmin 'segala pekerjaan dimulakan dgn niat' krn niat yg bakal dilihat & dinilai oleh Allah

'segala pekerjaan IKHLAS hanya krnNya' satu perkataan yg mudah tp utk hadirknnya mrupakn satu mujahadah..krn satu perktaan mmbw impak yg bsr kpd diri..hanya krn IKHLAS segala kemanisan dpt dirasai (^_^)

saffmukmin said...

insyaallah..kt mmg kn ikhlas kan...:)