Friday, January 30, 2009

Hati Ini Rindu-2

Sekali masa free, tengok semula gambar-gambar last event bersama kawan-kawan USM. Bermacam-macam ragam dan perangai serta tingkah laku yang boleh dikenali selama ini. Akhirnya masing-masing membawa haluan dan tujuan hidup dalam menempuh ombak kehidupan yang masih dan sentiasa mencabar.




Kawan-kawan satu batch..
Iman

Sempat mendengar kuliah pagi jumaat di dataran ilmu(akhirnya,huhu), banyak sangat intipati dapat diambil. Namun satu perkara menarik perhatian adalah tentang bagaimana kita dalam menempuh kehidupan sebagai muslim yang akan sentiasa diuji dan dilawan oleh beberapa musuh yang akan dan sentiasa menentang.

Ustaz Mad a.ka. YB Adun Demit merungkaikan beberapa musuh yang perlu diambil perhatian iaitu orang kafir, munafik dan juga syaitan. Sungguh panjang lebar penerangan diberinya namun kita sudah bisa mendengar nama-nama musuh ini. Akan tetapi sejauh manakah kita dapat mengatasi, meghindari dan menjauhi musuh-musuh ini, semuanya bergantung pada kita. IMAN kita. Sejauh mana kita berpegang pada syariatnya. Sedalam mana ikhlas kita padaNya.Fuh..sungguh mencabar dan menakutkan untuk berdepan musuh-musuh ini.



Hati Ini Sentiasa Rindu..


Hati ini sentiasa rindu pada kawan-kawan kalian. Semoga bila jumpa nanti ingin kulihat agar kita tidak senang dan tidak ampuh dengan musuh-musuh ini.Insyaallah..

Tiba-tiba pula teringat pada Hadi..




Hadi..

No comments: