Thursday, February 04, 2010

Barakallahu Lakuma~



Alhamdulillah, kesempatan yang ada; saya dan kawan-kawan yang lain diberikan sedikit masa olehNya untuk bersama menghadiri jemputan majlis perkahwinan sahabat saya sejak pengajian matrikulasi lagi. Tak lupa juga, terima kasih kepada En PTD kita, En Fairuz yang sudi memberi tumpang rumahnya yng sergam indah dan juga kepada En Yusran a.k.a Cele, yang juga sudi memberi tumpang bilik di Universiti Putra Malaysia di Serdang.


Jalan-Jalan


Saya pasti, antara kalian pasti sudah berjalan-jalan ke tempat yang lagi jauh di dalam dunia ini. Alhamdulillah, sambutlah seruan Allah dalam kitabnya untuk mengembara luas ke serata dunia ini bagi melihat keseragaman dan kebijaksaan Allah dalam mencipta dan membentuk dunia yang indah ini. Amatlah rugi sekiranya semakin jauh kita mengembara dan mengenal dunia yang luas ini, semakin jauh dan semakin kufur kita ke atas nikmat yang diberikanNya.














Ada sahabat saya yang berkesempatan melawat tempat-tempat Nabi dan sahabat-sahabatnya, ada juga yang berkesempatan mengunjungi tempat yang dikatakan agak kebaratan tapi kalau pandai diambil iktibar dan teladan dari mengunjungi tempat-tempat ini, tiada salahnya. Malah lebih berguna lagi.


Alhamdulillah, saya juga berkesempatan berjalan-jalan secara simple, melihat bumi Malaysia yang indah ini, yang belum saya terokai sepenuhnya lagi. Jadual asalnya hanya sekadar menghadiri majlis perkahwinan sahabat saya, tapi saya mengambil cuti untuk lebih daripada itu.



Penat + Demam


Allah s.w.t masih lagi bagi sihat. Tapi sihat cara orang demam. Rasa macam tak larat tapi sebenarnya boleh buat kerja. Penat pun masih ada lagi. Mungkin cuti hujung minggu ini, saya perlu betul-betul rehatkan diri. Cara macam mana, haaa..itu yang kita tak tahu,hehee..



Akhirnya


Tak lupa, saya terus menerus mahu mengucapkan tahniah dan mendoakan "barakallahu laka wabaraka alaik wajama'a bainakuma fi khair" kepada sahabat saya ini. Dan tak lupa juga kepada mereka yang dah berkahwin dan saya tak sempat hadiri. Insyaallah, lain kali pasti saya datang!!~


p/s-mode rehat dan cuti lagi ni,huhu..

4 comments:

nooraniza mohd kassim said...

bila giliran abg due, abg hasrul n abg ibrahim utk ikut jejak langkah kak cik tu?

lama tak dgr cite diorg....

Faridrashidi.Com said...

Saya ingatkan kamu tadi.. hehe.

Semoga kembali pulih ye!

saffmukmin said...

niza: bila giliran abe due,abe asrul n abe ibrahim kena tnya masing2 la,hehee..abe punya insyaallah,ada rezeki,cepat punya.tp kalau adik2 mahu dulu, teruskan.nikah2 ni,ade rezeki teruskan!!~

saffmukmin said...

ust farid:saya insyaallah nanti punya ust!!~