Friday, July 25, 2008

Hadi Dah Besar, Aisya Sudah Pasti

Gembira dalam hati lebih kurang setahun yang lepas. Mukmin sudah jadi bapak sedara dalam sedar tidak sedar. Malah, dua orang anak saudara dalam satu tempoh masa yang singkat membuatkan masa rasa diri sudah tua. Dalam dua minggu, dua anak saudara yang sentiasa menjadi tempat kerinduan dan kesayangan walaupun jauh dari tempat Mukmin lahir ke bumi Tuhan ini. Memang tiada yang dapat diterjemahkan dengan kata-kata saat itu melainkan dengan riak wajah sahaja. Gembira bukan kepalang. Syukur memang pasti. Alhamdulillah kedua-dua kakak ipar Mukmin selamat. Abang-abang Mukmin sememangnya lagi selamat.





Aisya Safia


Selamat dilahirkan pada 26 Ogos 2007 pada hari Ahad. Sememangnya Aisya adalah cucu pertama pada kedua ibu bapa Mukmin. Gembira dan syukur sentiasa dipanjatkan. Kini hampir setahun Aisya sudah boleh bermain-main dan bergurau senda dengan semua orang. Kadang-kadang sampai semua orang dikenakannya. Hmm..mungkin datang sifatnya dari ayahnya. Siapa tahu la kan..




Hadi Marzuqi

Pada 9 September 2007, anak saudara Mukmin yang kedua lahir ke bumi Tuhan ini. Kelahiran kali ini pasti membuahkan rasa syukur kepada kami semua kerana rezeki dari Allah tiba lagi. Abang Mukmin dan ayah pada Hadi yang seorang cikgu tidak putus-putus mengucapkan rasa syukur menerima rezeki dan anugerah dari Allah ini. Sampai makan pun tak lalu,hehe..


Inilah perasaan masing-masing setahun yang lepas. Kini hampir setahun semuanya sudah besar. Hadi dah besar, Aisya sudah pasti besarnya. Menunggu geng-geng yang lain dalam prosesNya. Insyaallah hujung tahun ini Mukmin akan menerima dua orang lagi anak saudara. Semakin bertambah kuantiti keluarga.

Tiada yang lebih gembira melainkan datang dariNya



Salam rindu buat Hadi dan Aisya!!



2 comments:

hambaNya said...

Comelnya Hadi & Aisya..smga mrk mnjadi mujahid & mujahidah..InsyaAllah

saffmukmin said...

insyaallah...!!!