Thursday, July 24, 2008

Bila masanya sudah sampai...


" Abang, jom la kita main game bola. Dah lama tak main ni. Dah la rosak PS dua tiga bulan ni,bila siap tak nak main pula,"rungut adik kesayangan yang baru balik dari asrama yang hanya ber'kilometer' sahaja dari rumah.

Penat?

Nak kata penat tiada pula penat seteruk yang disangka cuma bila memikirkan banyak kerja kena buat terpaksa untuk mukmin buat-buat tak dengar rungutan adik tadi. Siapa tak sayang adik tapi bila badan mula berasa sedikit penat, button game pun macam malas nak picit. Sudah lama tak main game PS. Kalau nak dikira mukmin ni macam 'hantu' game juga. Tapi sejak rosak hampir dua tiga bulan ini rasa minat dan 'hantu' sikit-sikit dah mula hilang.


Tapi inilah fitrah kehidupan. Hilang yang lama, tumbuh yang baru. Dalam saat bermula hilang rasa minat dan penat pada main game PS, ada minat baru yang boleh untuk diterokai. Mukmin bukan bermaksud benda baru sangat cuma benda lama yang baru tumbuh tunasnya. Minat baru ini biasa saja cuma untuk cuba menulis di sisi dan ruang yang ada sekarang seperti blog yang kebanyakan orang hampir menggunakannya. Dalam masa yang sama, mukmin boleh sama-sama memeriahkan dan menyeronokkan(baca=buat-buat seronok) 'industri' blog ini. Seronok sekiranya kena masa dan gayanya tapi hancur jika salah menggunakannya.


Harapan


Bila masanya sudah tiba, banyak yang akan kita buat untuk mencapai yang dihajati atau yang dirancang. Mungkin ini masanya untuk mukmin menulis di sisi dan ruang yang ada dalam saffmukmin ini. Bukan untuk berlebih-lebih cuma harapan dapat mencuba yang terbaik di dalam mengisi ruang yang ada.


Akhirnya juga mukmin berharap dapat kembali main game PS dengan adik kesayangan. Tak ada niat lain cuma untuk gembirakan dia. Penat pun penat la. Tak 'hantu' pun tak apa la. Tapi rasa-rasanya skill tu ada lagi kot,hehe..


Tahun ini dia SPM, semoga dengan bermain game PS ini dapat meningkatkan semangatnya. Harap-harap la...



Buah cempedak di luar pagar
ambil galah sama-sama kita jolokkan
salah dan silap sila tunjuk ajar
kalau banyak salah lagi tolong tunjukkan



p/s-ingin berazam menjadi mukmin sebenar dan memohon sentiasa berada di jalanNya di dalam menuju kearah kehidupan berakhirat.


2 comments:

hambaNya said...

xpe2..main game dgn adik skali skale..adik pun rindu juga dah lame x bermain dgn abgnya..nak main kejar2 dah besar..main ps la jwbnye..hehe..atr cara utk eratkan ukhwah dgn adik2 juga..hargai peluang yg ada (^_^)

saffmukmin said...

hehe..hrp2 la..adik ni mmg pengubatnya main game je bl blk dr asrama..tp sjk rosak ari tu mcm krg skt.bl dh ok makin smgt nak main game ada,hehe..