Tuesday, September 30, 2014

UTM..Destinasi Ilmu Ku


Sementelah 2014, banyak menguji ketabahan dan kekuatan emosi diri, Allah membenarkan untuk saya menyambung pengajian peringkat Msc.(malahan PhD satu hari nanti,InsyaAllah). Semoga bukanlah perjalanan kembara ilmu ini keperluan duniawi semata mata tapi semoga ia lebih kepada menggunakan peluang yang diberikan demi mendapatkan sedikit ilmu Allah yang ada di muka bumi ini.


Teringat kata pensyarah lamaku di USM masa awal awal kerja di UMT,
" bila u dah rasa dalam keadaan selesa, itu masanya u kena keluar dari zon selesa tu.sampai bila u nak kerja macam tu saja?sampai tua? pergi sambung belajar dan terus sambung belajar," kata pedasnya masih terngiang.
Kerna aku bukan pelajar terbaik di kalangan kami,aku ketatkan mukaku. aku diam dan kemamkan kata katanya.agar suatu hari nanti semoga kerna Tuhan dan kata kata pedasnya aku akan melangkah keluar dalam zon selesa.






Ya, zon selesa itu perangkap,dalam diam dan senyap.


Aku melangkah biarpun akan berdepan masalah,kecil atau pun mudah,besar atau susah.


Mudahkan kami Ya Allah...



Terima kasih Allah kerana memudahkan urusan.
Terima kasih UMT kerana memberikan peluang.
Terima kasih keluarga kerana banyak menyokong


Visi kita semua masing masing telah ditetapkan. Semoga kembara menyambung mencari ilmu diteruskan sehingga akhir. Jika tidak syahid di medan perang nyata, semoga Allah ketemukan dengan syahid di medan ilmu.

Allah musta'an..Ameeen.

No comments: