Monday, March 29, 2010

Terengganu Sensitif Dengan Runtuh..

Masakan tidak sensitif, sebaik sahaja kejadian berlaku pada jam 5.15 pm, terus Menteri Besarnya datang ke tempat kejadian. Mungkin memikirkan kesan-kesan teruk yang berlaku, tapi saya berpendapat MB Terengganu ada agenda lagi besar. SeBESAR mana, itu yang saya tak tahu. Yang pasti, MALU mungkin berlegar lagi dalam fikirannya. Sebab ini pun RUNTUH lagi..huhu..


Universiti Malaysia Terengganu


Kali ini ia berlaku di tempat saya bekerja. Secara tepat lagi, memang betul-betul bersebelahan Makmal saya. Baru saja pagi tadi saya melihat mereka bekerja dan saya terkesima disebabkan mereka berjaya memasuki fasa ke tingkat 4 bangunan dalam masa yang ringkas. Serta, mereka baru sahaja dalam proses simen dan membuat rangka asas tadi.


Setakat yang saya dengar, ada seorang yang kematian. Dan dia adalah pekerja kontrak dari Bangladesh. Yang penting, kalau dia MUSLIM, pasti besar pahalanya. Sebab dipanggilNya ketika mencari rezeki yang halal dan jauh dari rumahnya.


Dan pihak bomba pula memberitahu sebentar tadi, ia disebabkan oleh penggunaan simen yang masih basah dan ianya menyebabkan struktur tidak stabil, maka runtuhlah ia daripadatingkat 4. Maka, MB Terengganu juga memberi komen secara ringkas "ia adalah kecuaian pekerja."


Mana-mana pun komen, yang penting, Terengganu runtuh lagi kali ini. Walaupun kecil, ia begitu sensitif. Saya tak boleh bayangkan apa lagi pandangan mereka terhadap isu ini. Semoga ia dapat ditangani dengan baik nanti.


Gambar-Gambar

Sama-sama saksikan gambar ini. Ia masih segar. Diambil dari sini.

Ayuh sama saksikan..


MB terus ke tempat kejadian




runtuhan...

p/s-bangunan BARU saya pun sedang dibuat..semoga tiada apa-apa nanti..AMEEENN~

No comments: