Thursday, September 17, 2009

Salam Idul Fitri~1430.

Assalammualaikum kepada semua pembaca setia Saffmukmin dan juga tak lupa kepada mereka yang datang untuk view je. Yang penting, mereka sampai juga kat saffmukmin punya page ni kan??hehe... Apa-apa pun, dengan kesempatan Ramadhan berbaki sedikit sahaja lagi, saya menyeru kepada diri saya sendiri dan juga kepada semua untuk sama-sama kita nilaikan sejauh mana Ramadhan kita kali ini. Adakah keputusannya TAQWA atau sekadar melepaskan batuk di tangga?? Dan sejauh mana latihan kita dalam sekolah Ramadhan kali ini berjaya dan dapat membolehkan kita untuk membuat Latihan Industri untuk sebelas bulan lagi sebelum tibanya sesi sekolah Ramadhan 2010 nanti.



Semua soalan-soalan ini, hanya kita yang mampu menjawabnya. Bak kata orang, tepuk dada kita dan terus tanya iman dan kefahaman kita masing-masing.


29+6= 365??


Ini formula matematik Allah yang hebat. Satu jangkauan bilangan hari yang diberikan kepada kita sebagai hambanya. 29 hari berpuasa Ramadhan dicampur dengan 6 hari berpuasa sunat dalam bulan Syawal, Allah gandakan ia seperti amalan berpuasa setahun. Tak mahukah kita??


Ini juga hanya kita yang boleh menjawabnya..


Saya (baju hitam) bersama staff's terhebat di Makmal UMT.



Salam Idul Fitri


Saya mengambil kesempatan mahu mengucapkan salam idulfitri kepada semua. Saya mohon maaf andai ada bahasa saya sepanjang menulis dalam page saya ini terkasar dan mengguris hati anda semua.

Semoga kita dapat beRAYA dengan penuh gembira dan betul-betul CERIA, tiada sedih-sedih ye..!!!

Pada yang jauh dari keluarga, saya doakan anda sentiasa senyum-senyum sokmo. Nanti pengorbanan anda berada di kejauhan Allah s.w.t. akan membalasnya dengan hasil yang lagi tinggi nilai di sisiNya~yang penting kita ikhlas keranaNya.


p/s-selamat HARI RAYA!!

No comments: