Saturday, September 05, 2009

Bidadari

Bidadari...sungguh layan lagu ini saya dengar. Mungkin kerana melodinya barangkali. Anda pengunjung saffmukmin boleh mendengarnya di sebelah kiri atas blog ini. Tunggu loading habis dengan baik, dengarkan lagu ini. Fuhh...layan juga la,hehe

Saya bukannya penggemar sangat lagu-lagu yang cintan-cintun begini, tapi mungkin lama dah tak dengar lagu macam ini, terasa lain la pula,huhu. Betapa bidadari~yang dicari dan dipilih biarlah dariNya. Kerana betapa bidadari ini lah yang akan membantu sesiapa pun selama mana dia berjuang di dunia ini. Semoga dapat ketemu bidadari sebegini, insyaallah (perghhh...saya pula yang jiwang,hehe)

Apa-apa pun, lepas raya ini ramai orang akan melangsungkan perkahwinan lagi. Junior-junior saya di USM dulu pun dah mendahului saya (boleh naik marah ni,hehe)..semoga pilihan masing-masing bertemu dengan bidadari dan bidadara (ada ke???) yang sentiasa diredhaiNya.


Saya mengajak anda mendengar bersama saya ye..jangan feeling lebih-lebih sudah..huhu.


p/s-Bidadari~sungguh besar maknanya..


Bidadari..Bidadari...
Temanilah resahku

Bidadari..Bidadari..
Tenangkan-lah Jiwaku

Sumpah Setia
Hidup Mati
Selamanya
Kerna Kau Isteriku
Isteriku Tercinta
Pelengkap Rusuk Diriku

Bidadari..Bidadari..
Jadilah pendampingku

Bidadari..Bidadari..
Jadilah sang setia

Kerna Cinta
Cinta Suci
Ertinya Tidak Pernah Sepi
Sepi daripada
Cubaan yang tak terduga

chorus
Kau Umpama Bintang Utara
Penunjuk Jalan yang terang
Kau beri harapan
Saat ku jatuh bangun semula

Kau Berikan Sakti Cintamu
Penawar racun berbisa
Dan ikatan kita
Cinta Abadi HANYA di Syurga

Ulang chorus

Hijjaz-Munif Ahmad.

No comments: