Sunday, July 05, 2009

Mulakan Hidup...Baru???

Salam sahabat dan salam berjuang buat semua yang baru mendaftarkan diri ke pusat pengajian di kampus masing-masing. Terutama kepada adik tersayang, Dziharuddin yang berjaya meloloskan diri untuk minggu orientasinya di UiTM Dungun. Semoga terus berjaya dalam pengajian nanti ya dik!!!

Tak lupa juga saya mahu berikan penghargaan kepada adik-adik junior saya di USM KK terutama di Sekolah Sains Kesihatan (dah nama School Of Health Science sangat,hehe...) supaya kalian terus juga dapat mencapai keputusan yang lagi baik dari apa yang ada sekarang. Keputusan lagi baik bukan sekadar pointer yang digapai akan tetapi mempastikan diri kita turut sama berubah ke arah lagi baik dan menjadi mahasiswa/i yang tahu dan responsif terhadap segala yang berlaku sekarang.

Tak akan ku lupa juga kepada pelajar-pelajar kesayanganku di Kolej PTPL Kota Bharu yang juga baru memulakan pengajiannya untuk sem panjang yang baru (biar dah hampir sebulan,huhu..). Kamu juga boleh berjaya dengan baik kalau masing-masing tahu tanggunjawab dan amanah terhadap segala usaha mereka yang di sekeliling kita sudah berkorban untuk kita. All the best my lovely student!!!!


Ayuh Teruskan..!!

Biasa kalau dah mula pengajian begini, mesti akan ada azam baru. Tak salah kalau kita mahu mulakan yang baru kerana itu lah diri kita kan. Selalu mahu mulakan yang baru sedangkan yang lama mungkin kita boleh ubahsuaikan ia agar selari dengan diri kita dan jadikannya lebih baik. Cuma perlukan sedikit sahaja perubahan. Jangan sampai mahu mulakan yang baru akan tetapi berubah menjadi lebih teruk. Subhanallah!!!


~sambung Belajar..


Saya teruskan juga niat dan kemampuan saya untuk menyambung lagi satu tahap pembelajaran saya. Kalau difikirkan, mungkin tiada nilai dan gadaian yang baik bagi pengajian saya ini akan tetapi kita takkan tahu apa yang berlaku di hadapan sana. Dengan kemampuan dan kebergantungan yang ada sekarang, saya merasakan ini adalah yang terbaik.


saat-saat Taklimat

Alhamdulillah, melihatkan suasana pengajian harus disuburkan dalam diri kita setiap insan yang bergelar muslim saya bertekad datang ke sini, USM Penang. Tanggal 3 Julai 2009 saya sudah mendaftarkan diri sebagai pelajar sepenuh masa bagi peringkat seterusnya. Dan saya akan teruskan apa dan bagaimana cara pembelajaran saya selama ini cuma mahu dibuat sedikit sebanyak pembetulan itu dan ini.

Ditambah dengan doa kalian, bantuan Allah taala saya yakin saya mampu bertahan.



4 orang laki-laki pengajian saya~dan saya pertama kali nampak macam kurus,hehe..


Ibu-Bapa


Akhir kata, segala usaha kita dalam pembelajaran tak kira dari lapangan mana sekalipun jangan lah kita lupakan memohon dan meminta untuk ibu dan bapa kita turut sama mendoakan kesejahteraan dan keselamatan kita.

Untuk kali kedua, saya merantau jauh dari bumi Kelantan (pertama masa Matrik,hehe..). Dan jelas saya merasakan doa kedua ibu bapa saya lah yang memberikan kekuatan kepada saya yang sememangnya tidak pernah saya sedari. Alhamdulillah, saya rasa anda juga begitu kan?? teruskan berdoa bersama mereka!!!

p/s- Abah, ibu, adik-adik, abang-abangku, sahabat-sahabat se-generasi, kawan-kawan tempat kerja, pelajar-pelajar tersayang, adik-adik junior di USM KK~doakan saya!!!

3 comments:

Farid Rashidi said...

Assalamualaikum,

Salam kunjungan dari saya.

Selamat berjuang kembali ke persada alam pengajian!

Kalau tuan rumah kelapangan, sudi-sudikanlah ke laman webblog saya untuk bertukar pendapat dan link. Insya'Allah, moga mendapat manfaat berguna.

Sila klik:-
Kembara Sufi Mencari Aspirasi

saffmukmin said...

ustaz FR: insyaallah, pasti saya akan ingt nasihat ini.syukran ustaz.

dan semestinya kunjungan saya ke blog Ustaz FR akan makin kerap nnt,hehe..

jazzakallah ustaz!!

Anonymous said...

InsyaAllah (^_^)