Thursday, July 30, 2009

ISA~Terus Di Abolish kan!!!!

Rasa nak tergelak bila ada pula orang yang tiba-tiba mahu jadi pembodek negara dengan menjadi lawan kepada demo untuk mansuhkan ISA. Yang tak tahan lagi bila ada yang keluar dalam berita televisyen dengan megah berkata " ISA memang diperlukan untuk menyelamatkan bangsa..dan macam-macam lagi.."


Depa tak tahu ke berapa banyak kes yang sampai sekarang masih tak selesai. Kalau benar nak adili, gunalah polis yang sudah sedia ada. Kesian. Paling saya kesian ketika ada seorang bapa yang tak sempat melihat anaknya yang jatuh dari rumahnya dan meninggal beberapa hari kemudian. Hanya sempat terus ke jenazah dan ke perkuburan.Itu baru sedikit dari kesannya. Sedangkan bapanya sudah lama ditahan tanpa bicara.



mansuh!!!!


Macam mana kalau yang kena itu sedara mara mereka?


Macam mana kalau yang terlibat dengan tahanan tanpa bicara yang memang begitu lama itu adik atau abang kita?


Dan kalau bukan siapa-siapa pun, bukankah kalau yang muslim itu saudara kita juga?


Mansuhkan ISA bukan untuk terus menidakkan undang-undang cuma haruslah berlaku adil dalam membuat keputusan dan undang-undang!!!


1 Ogos 2009

Ayuh!!!...siapa yang berkelapangan untuk turun sama ber'demo' dengan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI). Kalau yang belum berkelapangan, sentiasalah berdoa dan memohon serta membantu segenap dan semampu yang mungkin. Mungkin usaha sedikit kita dari jauh membuahkan hasil yang sedikit-sedikit menjadi reformasi!!!



mansuh lagi!!!!



p/s-hapus dan mansuhkan ISA!!!!