Thursday, June 11, 2009

Re~Aku terima Nikahnya

Kali ini versi Al-Aarifin. Seorang teman dan juga sahabat dunia dan selamanya, insyaallah. Seorang sahabat yang hampir sama susur alur jalan pengajian akhirnya menerima aqad nikah sebentar tadi. Al ini seorang yang lebih dan begitu berani dalam menghadapi apa jua rintangan tapi tadi kena juga ulang dua kali masa aqad nikah tadi (maaf Al,hehe). Kalau aku sempat nanti aqad nikahnya, jangan lah banyak-banyak sangat ye,hehe..



aku terima nikahnya


Pada aku, Allah s.w.t sememangnya akan sentiasa ada hikmah di setiap apa yang berlaku. Cuma kadang-kadang kita terlupa melihatnya barangkali. Akh Al begitu juga Allah mengujinya. Namun aku lihat dia begitu hebat sekali menghadapinya. Insyaallah Al, pasti nanti di hujungnya kebahagiaan selamanya..


Bila la kami?


Masa kami duduk dari sudut belakang Al ketika sedang menerima aqad nikah dari tok kadi, sempat berbual ngan Abu, bila la kita ye. Macam tak sabar pula,hehe??


" Sabar bro, insyaallah ada masa sampai, kalau tak kita tunggu di sana nanti," pesan Abu.


Senyum je la aku dengan jawapan itu.


Apa-apa pun, tahniah untuk ke sekian kalinya dari aku untuk pasangan bahagia ini. Barakallah laka wabaraka alaik wajama' bainakuma fi khair. Akh Al-Aarifin dan juga Ukhti Aini seorang junior kami, semoga kalian sentiasa dapat bersama pada jalanNya nanti.




pasangan bahagia: Al-Aarifin dan Aini




Tambahan lagi, tahniah juga kepada Husna dengan majlisnya baru-baru ini di Baling, Kedah. Aku tak dapat pergi, sorry laa..hehe.Apa-apa pun, aku doakan sentiasa berbahagia pasangan kali ini, Ustaz Fadil bersama Nurul Husna.





Ustaz Fadhil dan Husna


p/s-aku doakan generasi baru sehebat Umar Al-Aziz dan juga Salahuddin Al-Ayubi muncul nanti dari generasi sehebat kamu,insyaallah!!!!

No comments: