Wednesday, July 28, 2010

Coretan Ringkas~

Betul juga orang cakap, kelebihan berFACEBOOK kadang-kadang mengatasi potensi blog yang ada. Dicampur dengan bahasa ringkas di Facebook membolehkan kita menyampaikan apa yang ter'buku' di minda kepala kita untuk dikongsi bersama. Namun, saya masih tetap berpegang kepada apa yang saya niatkan pada mula-mula saya menulis blog saffmukmin ini. Terus menulis!!


Tapi dengan idea penat dan kerja yang agak ada, kejap tiada,kemudian ada semula bertimbun-timbun, membuatkan saffmukmin tidak terisi.


Mahu menulis idea sendiri, tidak sehebat orang yang hebat lagi, mahu mengisi dengan isu-isu kerohanian diri ini biasa-biasa saja. Namun, saya akan terus mengharapkan dan berusaha untuk terus menulis dengan lagi baik untuk saffmukmin. Memasuki Ramadhan hampir dua minggu lagi, insyaallah ayuh kita garapkan sepenuh tenaga yang ada untuk persiapan ke arah itu.


Bulan Julai

Tamat sudah Piala Dunia 2010. Sepanyol juaranya. Bermula pula saingan pembelajaran di UMT yang penuh mencabar. Majlis konvokesyen ke-8, berlangsung dengan cemerlangnya. Dan penting juga, ada orang yang sudah berubah statusnya bulan Julai ini. Sama-sama kita tunggu berita baiknya nanti,hehee..Paling penting lagi, Ramadhan hampir tiba..


Akhirnya, saya mendoakan agar kita terus menerus jangan lupa untuk mendoakan kesejahteraan muslimin di seluruh dunia, terutamanya kepada umat Islam yang berada di kawasan yang terus ditekan oleh musuhnya; Palestin, selatan Thailand dan sebagainya.. ameeen.

p/s-selamat datang Ramadhan!!!~

2 comments:

fairuspeng said...

En. duan nak tukar status?
uh.. tak bagi tahu pun... huahua

Fb tu bagus.. tapi blog lagi mencambah minda

saffmukmin said...

peng:en duan nak bertukar kslrhn; mst bersama ngan geng2 kot,hehee

yeah setuju...mencambah minda~