Saturday, August 15, 2009

Wah~Besarnya!!

Minggu lepas, saya tertarik dengan beberapa artikel mengenai orang G.E.M.U.K. Dalam akhbar mahupun televisyen, ia terus dipertontonkan agar ada keSEDARan sepatutnya diambil bagi mengatasi hal ini.


Ikhlas saya menulis bukan mahu mengkritik sesiapa kerana saya pun dalam kalangan mereka juga(hehe..) tapi beberapa perkara perlu diberi perhatian dalam hal ini. Pelbagai perkara boleh dibuat untuk mengatasinya. Paling terbaru saya pernah menonton rancangan ini yang mereka di US sana buat. Mereka ada macam-macam idea giller tapi for sake of health mereka yang digelar GEMUK atau OBES ini, saya rasa setuju sangat lah,hehe..




emm...ramai juga tuh,hee..



Akhlaknya



Saya tak mahu tulis panjang. Jagalah diri kita masing-masing dengan sebaiknya. Mana yang rasa tuan/puan dalam golongan ini ambillah peringatan segera kalau masih lagi di waktu muda. Jangan lupa juga pada yang kurus-kurus, sama-sama juga jaga kesihatan.


Pesan Nabi, antara 5 nikmat yang perlu selalu diambil cakna adalah nikmat SIHAT sebelum datangnya SAKIT. Jadi, ayuh sama-sama menjaga kesihatan diri!!!


p/s-semoga dengan BESAR ini ada rahmat dan kasihNya..

2 comments:

fairuspeng said...

aku masih tidak boleh menahan nafsu makan..
seringkali tewas dalam program diet...

saffmukmin said...

sama juga dgn aku,hehe.tp bak kata zulhusni, mahu kurus ini adalah matematik!!!!~nanti aku tulis post ttg ini!!!hehee