Saturday, August 29, 2009

Kerana Nilai UkhwahMu Sungguh Berharga..

Dalam kepala saya, tidak ada langsung perancangan secara jelas macam mana penempatan saya di Mengabang Telipot nanti. Kerja pertama saya di dalam sektor kerajaan memberikan saya ruang dan peluang untuk mengenal negeri Terengganu dengan lebih luas nanti, insyaallah. Tapi, antara beberapa perkara penting semasa pendaftaran masuk kerja nanti belum saya selesaikan dengan baik lagi. Cuma, saya amat berterima kasih kepada sahabat saya, Cik Awan yang sudi memberikan tempat tumpang terlebih dahulu di rumah sewanya. Namun, bermain di fikiran saya pula macam mana dengan kawan-kawan rumah sewanya yang lain pula? Dianggarkan seramai 12 orang di dalam rumah ini ditambah dengan barang-barang saya yang di bawa bagaikan satu rumah(hehehe) ke sini mengundang pelbagai soalan lagi.


" Amre, ana akan sampai di sana petang Sabtu nanti," saya memberitahu Cik Awan.

" Beres. Nanti dah nak sampai, beritahu lah. Senang nanti nak angkat apa-apa barang," Cik Awan membalasnya.




Saya dan Adik Arwah Yie

Saya sampai dari Kota Bharu ke Kuala Terengganu tepat jam 5.30 petang Sabtu, 1/8/2009. Dan seterusnya pergi hantar adik ke UiTM Dungun. Balik dari Dungun, saya terus di hantar ke rumah sewa yang tadi. Mak dan abah saya terus ke resort yang disewanya. Boleh tahan juga resort Dara Inn ini. Cantik dan sungguh selesa suasananya. Mak dan abah bagai sedang berbulan madu semula,hehe.

Terkejut

Pulang saya dari sana, setibanya di rumah sewa tadi amat terkejut saya dengan bilangan seramai ini saya akan turut menumpang sekali. Bukan kerana bilangannya sangat tapi apa yang terlintas di kepala saya;


"ok ke nanti saya berada di sini dengan macam-macam barang saya nanti?"

Tapi..



Syahril dan saya

"Abang Due, nanti dok sini lama-lama lagi ye, kalau boleh stay sini pun takpe," beritahu seorang ahli dalam rumah ini.

Ikhlas saya beritahu, saya hanya kenal rapat hanya beberapa orang sahaja dalam rumah sewa ini sebelumnya. Lagi-lagi, adik arwah kawan saya dahulu, Bro Yie juga ada sekali dalam rumah ini. Dia turut sekali sewa rumah ini.


"Insyaallah, kalau tiada apa-apa aral melintang," saya membalas semula.


Sudah Sebulan

Kini, hampir sebulan saya di rumah sewa ini (mereka menggelarkan DS, mungkin Darul Salam), semuanya begitu indah dan seronok. Seolah-olah saya kenal mereka sudah beberapa tahun. Mereka semua bersahabat dengan penuh nilai sahabat yang tinggi.





Namun saya harus juga mencari rumah sewa yang lain bagi menempatkan barang saya yang terlalu dan begitu macam banyak ini. Insyaallah, mulai September ini, saya akan masuk rumah sewa baru itu tapi saya rasa mungkin kebanyakan masa saya akan habis juga di DS ini,hehe..


Saya memang merasakan nilai ukhwahMu semua amat berharga pada diriku..kerana kalau kita bersahabat keranaNya, semuanya akan jadi indah. Walau anda dalam susah kita pasti akan sama-sama tolong dan membantu dengan sebaiknya..

Kesimpulan

Setakat itu sahaja dan sekarang saya berada di rumah(bercuti,yahhoooo!!!!,hehe). Dan saya mahu mengucapkan selamat mulakan pembelajaran pada mereka yang akan memulakan pengajian nanti ya!!!


p/s-ukhwah itu amat berharga..

2 comments:

Anonymous said...

ishk3..byk betul brg yg dibawa ye (^_^)sampai satu rumah..hehe (^_^)

saffmukmin said...

banyaaaaakkk,hehe..nasib baik abah dan mak mahu jg menghantarkan,huhu..xpe,nnt ada org akan angkat yg anonymous plk,hehee..

alhmldh,mereka sume begitu bermakna pada redhuan..shbt yg berkasih keranaNya susah mahu dicari..