Monday, December 01, 2008

Katakan YA Pada….

Awak sudah siap kan laporan kehadiran untuk minggu ini? Awak sudah siapkan pathway student untuk mentee awak? Sudah berapa kali diberi masa untuk semua agar dapat siapkan fail pengajaran dengan segera..mahu diberi masa lagi ke?

Boleh datang ke nanti untuk majlis makan malam kolej kat Shah Alam? Dah beli tiket ke semua? Ini musim banjir kat Kelantan, mahu tak mahu kena pergi juga ke...?

Dengan senior yang hebat..


Pelbagai soalan lagi yang akan timbul nanti, yang pasti Disember 2008 ini akan menentukan kepastian untuk mukmin terus dapat berjuang atau tidak dalam bidang pengajaran. Kalaulah boleh katakan YA pada soalan itu semua..


Selamat Datang Disember 2008 sambil menunggu Tibanya Januari 2009 yang pasti akan lebih bermakna..

2 comments:

hambaNya said...

Andai blh kata 'YA' utk semua tentu kt xperlu hdapi dgn masalah & tekanan kan..hidup kt akan sntiasa tenang sbb kt x perlu utk mmbuat keputusan..semua keje pun dpt kt selesaikn..semua org percaya & sng hati dgn kt..

tp utk mmbuat keputusn & mmberi jwpn antr situasi juga mrupakn satu proc kpd kematangan..kmtgn dlm memilih..kmtgn dlm pengurusn..kmtgn dlm mntdbir..

smmgnye kdg2 kt bkn sengaja utk mmberi alasn @ katakan tidak kpd sesuatu..utk peringatan kpd hamba, mukmin & semua..andai alasn yg diberi biarlah alasn itu sesuatu yg bermanfaat yg sdg kt lakukan.. jika tidk bertegaslh kpd diri utk ttp melakukn & menyiapkn pkr trsbut.. & andai jwpn tidk yg diberi biarlah pkr yg dipilih itu sesutu yg lebih penting dr penting..

berat utk hamba katakn pkr ini krn hamba juga perlu bertgs, kuat & tabah andai diuji..kota apa yg dikata..kiranya hamba terlupa..sudi2lah mengingatkn..

minta maaf andai hamba lebih berkata2..

Ya Allah bimbinglah kami dlm membuat keputusan yg terbaik..Ameen3x Ya Rabb
Wallahualam..

saffmukmin said...

syukran hamba..insyaallah.sudah ada kptsn yg terbaik.semestinya kt perlu katakan YA jika kt mampu utk laksanakannya..syukran2,hehe..