Saturday, September 22, 2012

Perjalanan Ini Masih Jauh~

Perjalanan membesarkan anak masih jauh....


2 Julai 2012

Tangisan anak kecil meruntun jiwa.Tepat jam 7.35pm,lahirlah anak kami Muhammad Faqihuddin dengan seberat 4.1kg dan tingginya 57cm.Syukur,begitulah sebesar perkataan yang boleh diucapkan...saya menangis,ibunya juga lagi menangis.anak kami terus menerus menangis.kuat suaranya,mungkin dia sudah tahu tanggungjawabnya besar di dunia ini.Bukan datang untuk bergurau tapi untuk terus berguru bagi menjadi insan berilmu.Bukan datang ke dunia untuk jenaka tapi untuk membantu membawa diri dan masyarakat sekitar jauh dan terlepas dari azab neraka...menjadi khalifah di bumi allah.Seberat tanggungjawab,sekuat itulah dia menangis....

Namun,apa pun kami bersyukur padaMu Ya Allah dengan kurniaan ini...



Sekarang..

"Ummi,kita masih konsisten dengan perancangan kita untuk Faqih?,"soal saya kepada ibunya.

"Tentang proses pembesaran dan pendidikan Faqih? Setakat ni,ummi ikut saja apa abi buat,yang penting jangan tinggalkan dia untuk berdikari jauh sangat dengan ummi,ummi rindu Faqih nanti,"pinta ummi.

"Insyaallah,semoga Allah memberkati usaha kita.Abi pun dah kaji pada tiga tokoh hebat muslim,iaitu Baginda Nabi Muhammad,Umar Al-Aziz dan Al-Fateh..ketika kecil mereka tidak dibesarkan oleh ibu bapa mereka secara langsung,mereka dihantar untuk dididik oleh guru guru yang berpengalaman dalam pelbagai bidang.Abi yakin,semoga Faqih kita hantar seawal mungkin dapat membantu dia selesa dengan ilmu dan berdikari lebih baik.Namun,di mana Faqih berada,kita akan sentiasa sayang dan kasih pada dirinya.Abi dan ummi kan mahu Faqih jadi orang hebat untuk bantu Islam kan???,"pujuk dan menenangkan isteri dalam hal ini.

"Baik abi.Insyaallah ummi ikut saja.Semoga Allah memberkati usaha kita ini,ameeen,"doa ibunya kepada anak kami,Muhammad Faqihuddin.Saya turut mengaminkan doa ini sekali...






15 September 2012

Hari ini kami diuji untuk pertama kali.Muhammad Faqihuddin,balik bersama neneknya selama 2 minggu ke Serdang.kami rindu,semua pun rindu.Jumpa lagi Faqih!!!!


Sesungguhnya perjalanan membesarkan anak ini masih jauh!!~


p/s-abi ummi sayang Faqih.

2 comments:

Zainora Hayari said...

Allah, comelnye permata hati sis, happy kan bila kita ada waris, apatah lagi baru 1st time.. hehe, suka baca blog sis..

kalau sis free, boleh la follow blog sy yer.. sy mempunyai rangkaian produk Shaklee, tq :-)
https://qasehdaania.blogspot.com

essay-writings-service.com said...

As nice blog,but you could have made this blog more cool if you could configure the language changer pluigin but all the same you have done a good job:)