Monday, August 22, 2011

Cerita Tentang Tina-Siri V

"Ahmad 568493, berseorangan melarikan diri dari penjara ini,Tuan!!," lapor pegawai penjara kepada ketuanya.


Pada fikirannya, ini bukan kes pertama. Sudah berkali pesalah melarikan diri dari penjara ini. Bingung memikirkan bagaimana mahu menjawab pada yang pihak atasan. Pening bagi seorang ketua tak dapat ditafsirkan oleh pegawai-pegawai penjara yang lain.


" Baik.Teruskan usaha mencari.Saya mahu budak Ahmad tu dijumpai dalam masa segera!!," perintah ketua kepada anak-anak buahnya.


Semua bergegas.Dalam kepala mereka, mahu mencari siapa yang salah.Tapi itu harus diletakkan di tepi.Mungkin ada perkara besar yang boleh berlaku lagi kalau lambat bertindak.Mereka bertindak.Tanpa menunggu lagi!!

....................

"Makcik, jangan sedih ye..kalau makcik sedih,saya dan Nisa lagi bertambah sedih.Apa pun, kebakaran di bangunan sebelah sudah dipadamkan.Lepas ini,pasti anggota bomba dan polis akan bersegera mencari Tina dikedua-dua bangunan dan seluruh kawasan kolej.Makcik jangan sedih ye..," pujuk damba Aminah kepada Mak Timah.Mak timah nampak kesedihannya sejak sampai dari kampung sebentar tadi..


" Nisa, aku nak kau tolong tanyakan fellow. Apa cerita sekarang.Boleh tak,?" pinta Aminah kepada Khurunnisa.


" Baik. Aku akan tanyakan. Semua pelajar pun dah kembali tenang nampaknya.Sudah sejam mereka kat bawah ni. Aku rasa fellow pun pasti ada perkembanga terbaru kan," Nisa membalas permintaan Aminah sambil berjalan perlahan menuju kepada fellow asrama.


Tak lama kemudian...


" Aminah....Aminah...!!!," nampak berlari cergas dan kalut Khurunnisa dari jauh.


" Kenapa Nisa??," tanya Aminah dengan perasaan ingin tahu bersama memeluk Mak Timah.


" Tina..Tina..dijangkakan masih ada di dalam kawasan kolej atau secara spesifik dalam blok yang sudah habis terbakar itu..ini semua kerana pihak bomba menjumpai sesuatu yang mengesahkannya..," Khurunnisa menggantungkan ayat..


" Apa Nisa??Jangan buat suspen la pula," Aminah lagi tertanya-tanya.


" Telefon bimbit Tina dan kad staf salah seorang di sini. Ia dijumpai berhampiran tempat punca kebakaran..," Khurunnisa menamatkan cerita.


Aminah dan Mak Timah lagi bertambah bingung.Siapakah staf yang ada bertindak sedemikina kepada Tina????

....................


Tina masih terkejut dari tersedarnya tadi.Dikenali seorang lelaki dari sudut belakang tadi.Bersama pisau yang begitu menggerunkan dirinya. Tina amat lemah.Baru sahaja dia sedar berada di dalam satu bilik yang agak sederhana panjang tetapi kecil lebarnya.Ada satu kipas siling dan juga satu lampu pendaflour putih.Cahayanya sekadar memenuh ruang Tina dan lelaki tadi.


" Lepaskan aku!!!!," jerit Tina.


"Lepaskan aku laa....!!!," jerit Tina bersambung.Ia lagi kuat. Agar didengari mereka yang diluar.Penuh berharap...


" Jangan menjerit budak. Aku mahu menikmati saat ini...," balas lelaki tadi.


"Hahahahahahahahahaaa......," disertakan gelak yang galak dan tanpa menyembunyikan perasaan gembiranya.


" Aku mahu menikmati. Ini masanya.Budak gadis yang aku sememangnya dah lama tunggu saatnya. Tiada yang boleh menghalang lagi.Ini antara kau dan aku.Oh Tina...hehehe,"gelak kecil pula bersambungan sambil menolehkan mukanya. Tubuhnya sepenuhnya sudah dapat dilihat..


Tina makin terkejut. Ia salah menyangka orang.Dari belakang kelihatan sama.Namun,rupanya ia berlainan. Ini memang menambahkan kepalang.Ya Allah,ampunkan dosa-dosa aku!!!!


Tina, hanya Allah yang boleh selamat KAMU!!!!




1 comment:

roye said...

Consistent with "reverse positioning" understand the REAL Second coming would equate with The Matrix's Anti-Christ, the fake battle of good and evil which will come at the end.
I have spoken on this issue in years past. Understanding how they use the political environment to redefine people's value system, realize anyone who speaks of the old world and its ways will envoke hatred. So when/if the Anti-Christ comes along speaking of reverting back to what liberalism would consider repressed and immoral may be the only hope to salvage the god's favor and keep moving forward rather than begin the 1000 year clock. The fake Second Coming will feed into this political enviornment.
Cheap Flights to Abuja
Flights to Abuja
Abuja Flights