Wednesday, August 18, 2010

Ramadhan versi Kerja-3

geng-geng MTLT


Alhamdulillah, Allah ta'ala masih memberikan kesempatan pada saya dan semua yang masih lagi dapat bertemu dengan Ramadhan kali ini. Bagi saya, ini sudah tahun ketiga saya berpuasa sebagai pekerja yang mencari rezekiNya. Tidak ada alasan untuk malas bekerja sedangkan tuntutan mencari rezeki dengan usaha diri sendiri itu harus bagi setiap muslim.


Ramadhan kali ini tetap bermakna juga kerana Allah ta'ala masih memberikan kesihatan tubuh badan yang sihat biarpun selalu saya ini ada juga melakukan maksiat kepada Allah, waima dalam keadaan sedar mahupun tidak. Semoga Allah ampunkan dosa-dosa saya dan kita semua selama ini.


Ramadhan versi kerja


Ketika kali pertama bekerja dalam versi Ramadhan dua tahun yang lalu, bekerja waktu itu sungguh penat. Namun, bersama sahabat dan kawan ketika itu yang meraikan kita dalam setiap perkara, memberikan kepuasan dan meng'hilang'kan penat..



geng-geng PTPL




geng-geng PTPL


Masih diingati ketika berbuka bersama rakan sekerja di kolej PTPL. Semuanya masih segar dan bugar dalam ingatan biarpun semua sudah bertaburan ke sana sini dalam meneruskan usaha mencari rezeki. Ada yang sudah berbini dan berlaki serta macam-macam lagi.


Kali ini juga, alhamdulillah Allah ta'ala masih memberikan rakan sekerja yang sekepala yang sama seperti di tempat kerja dahulu. Alhamdulillah, ia menjadikan Ramadhan kali ini tetap tidak penat walaupun kerja bertimbun dengan karenah pelajar; juga pensyarah..


Kerja itu Ibadat


Ingat, selagi niat kita betul kerana Allah, tidak langgar pagar syariat, insyaAllah kerja kita boleh dikira Allah sebagai ibadat. Dan kita juga sentiasa berdoa agar ia sentiasa dicatit oleh Malaikat kanan kita untuk segala kebaikan ini.


p/s-Selamat Ramadhan dan bekerja!!

No comments: