Tuesday, May 28, 2013

Selamat Kembali~

Alhamdulillah, setelah lama tidak menulis Allah benarkan lagi saya untuk menulis di sini. Memang berhabuk laman ini,tanpa diusik sedikit pun oleh tuannya sebelum ini. Begitu lama dan begitu tidak terjaga. Namun, ketika ada masa sebegini sepatutnya harus diisi dengan baik.

Kerancakan setahun bagaikan banyak yang berlaku. Pada individu, keluarga, kumpulan, organisasi dan juga negara khususnya berlaku pelbagai ragam dan kisah. Paling menjadi tumpuan adalah berakhirnya Pilihan raya Umum ke 13 pada 5 Mei yang lalu. Kisah dan coretan sudah ditulis dalam sejarah Malaysia betapa banyak perkara yang meragukan dan terus diragui sepanjang pemilihan ini. Namun Allah lebih mengetahui siapa yang menipu. Mereka yang tertipu akan terus mendesak sehingga mereka sedar mereka adalah penipu.Tapi jika Sang Penipu mahu terus hidup dengan menipu, kita akan terus berusaha menghukum mereka lagi pada PRU 14. Semestinya ada sebab kemenangan ini masih tertangguh.

Alhamdulillah, pada individu sendiri saya tidaklah banyak cuma dapat membantu keluarga mencari rezeki halal dan jelas adalah paling utama. Anak sulung pun sudah besar dan isteri pun makin cantik. Mami Abah sentiasa ceria dan semua pun sama. Di tempat kerja juga saya merasakan harus ada lompatan kebaikan yang lebih sempurna. Misalnya datang kerja awal dan pulang lambat serta mempastikan hasil kerja lebih effisen dan kemas.Apapun jua hasilnya biarlah Allah menilai bukannya manusia sangat. Kadang kadang sedih juga saya cuma dinilai penilaian 2012 sekadar BAIK namun mungkin Allah menegur saya di situ. InsyaAllah tahun ini saya sasarkan hasil kerja saya adalah pada tahap optimum dengan kuasa yang maksimum akan saya lakukan.





Tuan Guru Mursyidul Am PAS



Apa Lagi Yang Kita Mahu?

Tiada apa lagi yng kita mahu cuma kebahagian dan ketenangan dari Allah. Tiada guna duit banyak tapi tidak tenang. Tiada guna duit pun tiada tapi terusan tidak tenang. Memang rugi jika anak ramai tapi masih tidak merasa tenang dan bahagia. Kita cuma mahukan ketenangan yang diberikan Allah ke dalam hati dan jiwa yang sentiasa kusut masai dengan maksiat yang kecil dan juga besar kepada Allah ini. Hati ini dan jiwa ini perlukan ketenangan bukannya dengan masalah dan terus bertambah masalah. Kita setuju, cuma dengan mengingati Allah hati akan terus tenang dan bahagia.

Akhirnya, saya doakan dan mengharap teman teman juga sama agar saya dapat menulis setiap hari satu artikel yang bermanfaat kepada saya dan semua pembaca Saffmukmin. Kalau tidak bermanfaat hari ini mungkin pada masa yang mendatang. Seeru Barakatillah!!~