Monday, November 01, 2010

Tahniah~


sepupu sepapat, adik beradik dan abah!!hehee


Kalau benar kita yakin kita sebagai Muslim, segala apa yang berlaku sebenarnya sudah tercatat di dalam aturan Allah. Cuma mungkin masanya belum tiba, akan tiba atau tidak pasti tiba di sini. Namun,kita tidak digalakkan untuk bersahaja atau menerima dengan hati terbuka dengan alasan ," mungkin Allah tidak mahu beri kepada kita rezeki yang baik". Mana mungkin seorang muslim yang baik akan berkata begitu.


Kelantan Akhirnya.



pasukan juara PIALA MALAYSIA 2010


Selaku muslim yang menonton Piala Malaysia 2010 tempoh hari, tidak segan silu mahu mengatakan ini semuanya pasti sudah dicatatkannya dengan penyebabnya adalah kerjasama dan usaha semua dalam memberikan Piala pertama ke Stadium Muhammad ke-IV. Segala yang baik-baik kita kembalikan kepadaNya. Terima kasih Allah!!


Namun masih lagi kecewa dengan segelintir penyokong pasukan sendiri yang sanggup menconteng cat ke badan dan muka sendiri (saya cuma terfikir dengan solatnya). Tapi seringkali, kita di ajar untuk bersangka baik. Mungkin kesemua yang berbuat sedemikian mereka boleh jama' dan qasar barangkali. Apa-apa pun, sokong biarlah kita nampak bijak, bukan sekadar bijak dari segi moral dan etika seorang manusia, namun biarlah bijak dengan segala tindakan seorang bernama muslim.


Tahniah!!


Sekali lagi, tahniah kepada penyokong dan pasukan. Kami doakan agar Piala ini dapat menyemarakkan lagi suasana kesukanan yang lebih baik, dan lebih progerssif untuk menjadikan ia lebih menurut ajaran agama kita,insyallah. Itu harapan besar, namun tidak rugi kalau kita sentiasa mengimpikannya suatu hari nanti dan berusaha melaksanakanya sedikit demi sedikit dari sekarang.wallahu a'alam.


p/s- Gomo Kelate Gomo!!!

No comments: